جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اهتزاز پرچم حرم امام حسین(ع) بر فراز گنبد حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ ویژه برنامه‌های رواق خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در دهه اول ماه محرم اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  همزمان با دهه اول ماه محرم ویژه‌برنامه عزاداری در  رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها در نوبت صبح ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه و در نوبت عصر ساعت ۱۷:۴۵ برگزار می‌شود.

در آستانه ماه محرم همزمان با روز شنبه محفل معارفی با موضوع» جلوه‌های صبر در واقعه عاشورا» با سخنرانی خانم رابودان در نوبت صبح و محفل سخنرانی با حضور خانم میرامام با موضوع « ولایت مداری بانوان در کربلا» در نوبت عصر برپا شد.

در اولین روز از ماه محرم در نوبت صبح « جلوه‌های تسلیم و رضا در سیره امام حسین علیه‌السلام و اصحاب ایشان» و در نوبت عصر خانم فخر روحانی «تأثیر اشک بر امام حسین علیه‌السلام را در اصلاح شخصیت انسان» برای بانوان بیان شد.

صبح روز دوشنبه محفل سخنرانی با موضوع « تربیت دینی کودک» با حضور خانم همتی و عصر این روز «احکام مطهرات» با حضور خانم محامی برای بانوان حاضر در رواق تبیین گردید. پس از برگزاری محفل بیان احکام، خانم شریف آداب تغذیه اسلامی از دیدگاه امام رضا علیه‌السلام را برای بانوان بیان کرد.

موضوع محفل معارفی روز سه‌شنبه «جلوه‌های توحید و عبودیت در عاشورا» است که سخنرانی این محفل معارفی را خانم دریاباری بر عهده دارد. «تبیین احکام وصیت» موضوع محفل معارفی نوبت عصر خواهد بود؛ سخنرانی این محفل معارفی خانم روحانی از اساتید حوزه علمیه خواهران است.

بر اساس این گزارش، بلافاصله پس از محفل بیان احکام، خانم حیدری مجد با موضوع «ضرورت فرهنگ‌سازی بانوان برای ارتباط نسل جدید با پیام‌های عاشورا» برای بانوان سخنرانی می‌کند.

موضوع محفل معارفی نوبت صبح روز چهارشنبه «تفسیر صراط مستقیم» با حضور خانم اخوت خواهد بود و در نوبت عصر خانم قاسمی فرازهای از دعای مکارم اخلاق را برای بانوان شرح خواهند کرد.

بر اساس اعلام امور فرهنگی خواهران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س)، صبح روز پنجشنبه در ابتدا خانم صادقی «احکام نکاح» را برای بانوان بیان خواهند کرد و پس از آن خانم شاه جعفری سیره امام حسین علیه‌السلام در خانه را با موضوع «خانه‌ای پر از مهر» برای بانوان بیان خواهند کرد.

خاطرنشان می شود، عصر پنجشنبه نیز «نقش دنیاطلبی در شکل واقعه عاشورا» از سوی خانم الهی پور بررسی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha