جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امر به معروف

حوزه/ حوزه/ امیرالمومنین(ع) می‌فرماید اگر امربه‌معروف را رها کنیم حاکمانی بر ما مسلط می‌شوند که اگر خوبان شما هم دعا کنند مستجاب نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، جلیل راستی، پیش از ظهر امروز در همایش «متولیان فریضتین» که در سالن همایش‌های ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس برگزار شد، بابیان اینکه مشکلات فرهنگی به دلیل فاصله‌ بین مردم و کارشناسان دینی است، مردم برای ارائه مسائل و مشکلات خود نیازمند رجوع به روحانیت هستند، ازاین‌رو روحانیون باید در معرض مراجعات مردم قرار گیرند.

معاون ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس  اضافه کرد: در مدارس، کار تربیتی، مذهبی و اعتقادی چندانی برای دانش آموزان صورت نمی‌گیرد، این‌قدر که به مسائل آموزشی می‌پردازند به مسائل اعتقادی پرداخته نمی شود.

صحنه امر به معروف را خالی نکنیم

حجت‌الاسلام مهدی آدینه، مسئول شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر مساجد شیراز هم در این همایش، ایده پردازی در امربه‌معروف و نهی از منکر را یکی از مشکلات مهم دانست و اظهار کرد: امیر المومنین(ع) می‌فرماید اگر امربه‌معروف را رها کنیم حاکمانی بر ما مسلط می‌شوند که اگر خوبان شما هم دعا کنند مستجاب نخواهد شد.

وی بابیان اینکه جذابیت سازی برای جوانان و نوجوانان یکی از کارهای بسیار مهم در بخش امربه‌معروف است، افزود: باید با شیوه‌های مختلف و متنوع در این عرصه فعالیت کرد تا بتوانیم در این بخش موفق عمل کنیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی شیراز در ادامه اضافه کرد: اگر بیان می‌کنیم که نباید جشن‌های آن‌چنانی و موسیقی مبتذل وجود داشته باشد، می‌طلبد که درصحنه حضورداشته باشیم.

وی از برگزاری سه‌شنبه‌های مهدوی یادکرد و بیان داشت: راه‌اندازی سه‌شنبه‌های مهدوی کار بسیار مطلوبی است که انجام می‌شود البته به‌شرط اینکه از هیچ ارگانی کمکی دریافت نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha