شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 862816
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کاروان نینوا

حوزه/ مسئول کاروان نمادین نینوا در بیرجند گفت: کاروان نمادین نینوا همزمان با دومین روز از ماه محرم در بیرجند حرکت کرد.

هادی مساح، مسئول کاروان نمادین نینوا در بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به حرکت کاروان نینوا در بیرجند گفت: کاروان نمادین نینوا همزمان با دومین روز از ماه محرم در بیرجند حرکت کرد.

وی ادامه داد: کاروان نمادین نینوا حرکت خود را از صبح روز گذشته از انتهای خیابان کارگران آغاز کرده و در ادامه از میدان آزادی، میدان امام راحل، میدان طالقانی، میدان ابوذر، میدان سوم مدرس، خیابان توحید، خیابان 15 خرداد، میدان سوم سجادشهر، خیابان محلاتی، خیابان غفاری، بیمارستان رازی، بیمارستان ولیعصر(عج)، خیابان معلم، میدان قدس، خیابان پاسداران، مسجد توحید، سه راه اسدی و میدان امام حسین(ع) عبور کردند.

مسئول کاروان نمادین نینوا در بیرجند با بیان اینکه این حرکت نمادین ورود امام حسین به دشت نینوا را بیان می کند خاطرنشان کرد: کاروان نینوا نمادی از ورود امام حسین(ع) و یاران ایشان به کربلا را به نمایش می‌گذارد و اعلام آغاز ماه محرم می‌کند.

مساح به فضای معنوی حاکم بر شهر اشاره و افزود: بسیاری از رهگذران با عبور این کاروان در سطح شهر به آن توسل می‎کنند و فضای معنوی خاصی در شهر حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان در این کاروان به صورت خودجوش فعالیت دارند و حدود 150 تا 200 نفر از عوامل در این کاروان حضور دارند.

انتهای پیام/ ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha