چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
روحانی نژاد

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه نمایش آثار اجتماعی موقوفات برای مردم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پشتیبانی از حوزه های علمیه، سیاست قطعی سازمان اوقاف است، یعنی اینکه مدارس و حوزه های علمیه باید نیازهای خود را از محل موقوفات تامین کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: آثار وبرکات فرهنگی اصفهان به نحوی است که نه تنها کشور بلکه جهان از آن بهره می برد.

وی بیان کرد: وجود علمای برجسته علمی و دینی تنها بخشی از افتخارات اصفهان است که تشعشعات وجود این عالمان  جهان را شامل شده است.

مسئول امور استان های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: در حدیث نبوی آمده هست که اگر چهار چیز وجود داشته باشد شفاعت حضرت رسول شامل حال افراد می شود، نخست اینکه یار و یاور اهل بیت باشد، دوم اینکه با قلب و زبان،  اهل بیت را دوست داشته باشد و سوم اینکه از حقوق اهل بیت دفاع کند و چهارم برآورده کردن حاجات اهل بیت است، لذا ما باید در شرایطی که ایجاب می کند حتما مدافع اهل بیت باشیم

وی افزود: در دوره جدید سازمان اوقاف سیاست هایی اتخاد شده که باید اعمال شود، اولین سیاست این است که موقوفات باید نقش اجتماعی خود را ایفا کند و مردم باید کاملا حس کنند که موقوفات در زندگی شخصی واجتماعی اثرگذار هستند.

حجت الاسلام روحانی نژاد ادامه داد: در همین راستا اقدام به برپایی نمایشگاه شمیم وحی در ۴۰۰نقطه  کشوربا محوریت  هیئت های مذهبی کردیم که کمک های خوبی هم در این زمینه شده است.

وی اذعان کرد: آزادی زندان های جرایم غیر عمد توسط اوقاف کشور در روز غدیر جز سیاست های اصلی اوقاف کشور قرار گرفته است، توجه به نیات واقفان نیک اندیش دومین سیاست اتخاذ شده است چرا که معتقدیم انحراف از نیات واقفان خلاف شرع است.

مسوول امور استان های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف در سطح کشور بیش از گذشته، سومین سیاست برای توسعه وقف در سازمان اوقاف است.

حجت الاسلام روحانی نژاد عنوان کرد: نمایش اثرات اجتماعی موقوفات برای مردم در دستور کار قرار گرفته است، همچنین پشتیبانی از حوزه های علمیه سیاست قطعی سازمان اوقاف است، یعنی اینکه مدارس و حوزه های علمیه باید نیازهای خود را از محل موقوفات تامین کنند.

وی ابراز کرد: ما تصمیم داریم در این دوره جدید سازمان  مدیر کل های استان ها را فقط برای یک دوره ۵ ساله  داشته باشیم و در سال های بعدی در سنگری دیگری واستان دیگر از توانایی مدیران بهره ببریم.

مسئول امور استان های سازمان اوقاف کشور یادآور شد:  ارتقا جایگاه استان اصفهان در زمینه تعداد موقوفات در سطح کشور شایسته این استان ومطالبه ما از مدیر کل جدید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha