شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 862833
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
شهید عاشوری

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری مراسم چهل و یکمین سالگرد شهادت حجت الاسلام حاج شیخ ابوتراب عاشوری خبر داد.

حجت الاسلام یوسف جمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر از برگزاری مراسم چهل و یکمین سالگرد شهادت حجت الاسلام حاج شیخ ابوتراب عاشوری خبر داد و اظهار داشت: مراسم سالروز شهادت این روحانی پرچمدار انقلاب اسلامی و روحانی مبارز امروز برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در بیان جزئیات برگزاری ان مراسم گفت: این مراسم قرار بعدازظهر امروز در مسجد حضرت ولی عصر(عج) شهر چغادک و در جوار مرقد مطهر این شهید برگزار شود.

وی، ساعت برگزاری این مراسم را 16:30 عنوان کرد و ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی خطیب توانا و صاحب نام کشور سخنران این مراسم است.

حجت الاسلام جمالی گفت: مراسم چهل و یکمین سالگرد شهادت حجت الاسلام حاج شیخ ابوتراب عاشوری با حضور نمیانده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و دیگر مسئولان و مردم شهید پرور و عاشورایی شهر چغادک برگزار می شود و از این مراسم نیز مردم و مسؤولان با حضور در سر مراز این شهید والامقام تجدید میثاق مجددی را با آرمان های انقلاب و شهدا خواهند داشت.

گفتنی است، شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری، فرزند شیخ عباس به سال ۱۳۱۲ شمسی در روستای حیدری، از توابع دشتی در خانواده ای روحانی که سابقه ای دیرین در تبلیغ داشتند، دیده به جهان گشود.

 شهید عاشوری در روز سیزدهم آبان، هنگامی که مشغول وضو گرفتن بود، پس از حمله مزدوران پهلوی با شلیک مستقیم چند گلوله در حضور خانواده ی خویش  به شهادت رسید.

از شهید ابوتراب عاشوری چهار فرزند پسر به نام های روح الله، محمد صادق(معروف به حبیب)، محمد باقر، رضا  و پنج فرزند دختر به نام های زهرا، معصومه، صدیقه، فاطمه و رقیه به یادگار مانده است.

حجت الاسلام محمد صادق(حبیب) عاشوری فرزند شهید عاشوری با اشاره به ویژگی های برجسته ی پدرش می گوید: «اخلاص و صداقت از جمله ویژگی ایشان بود؛ ایشان هر کاری را که انجام می داد فقط برای رضای خدا بود و اگر احساس می کرد ذره ای تظاهر در کاری است یا منجر به خودنمایی می شود انجام نمی داد.

و یکی دیگر از ویژگی های ایشان هم این بود که از همان سال های اولیه تا موقع شهادت لحظه ای از تبلیغ، ارشاد، ذکر و اظهار عشق به اهل بیت(علیه السلام) باز نایستاد.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha