پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار ستاد امر به معروف استان با آیت الله بوشهری

حوزه/ دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر قم از تشکیل منظم و دو هفته یکبار هیئت های اندیشه ورز این ستاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی در رأس اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان امروز سه شنبه (12شهریور ماه ) در دیدار با دبیرشورای عالی حوزه های علمیه اظهارکرد: یکی از اقدامات خوب ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تقسیم بندی مناطق به هشت نقطه و بررسی آفت ها و منکرات آن مناطق است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: تشکیل شورای امر به معروف ونهی از منکر در دو منطقه پردیسان و فردو از اقدامات دیگر ستاد می باشد که بر حسب ضرورت این شورا با حضور کلیه اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل شده است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در راستای احیای فریضه امر به معروف تاکید و خاطرنشان کرد: فراگیری امر به معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش است و بحمدلله در این خصوص برنامه ریزی هایی انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی با بیان اینکه در اجرای فریضه امر به معروف شیوه برخورد با افراد باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر ادارات در تکریم مراجعه‌کنندگان بتوانند به نتایج مورد نظر برسند اعتماد مردم به حاکمیت و نشاط آن‌ها افزایش می‌یابد.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وضعیت حجاب و عفاف در سطح شهر قم باید مطلوب‌تر شود، عنوان کرد: فراگیری امر به معروف و نهی از منکر در راستای تحقق این هدف اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه شوراهای امر به معروف در قنوات و سلفچگان نیز به زودی تشکیل می‌شود، عنوان کرد: در استان قم ۱۰ منطقه مختلف را شناسایی کرده و با مسئولان این مناطق جلسات مختلفی را برگزار کرده تا با استفاده از توان طلایه‌داران کارهای مورد نیاز را دنبال کنیم؛ در میدان آستانه حرم مطهر و مسجد جمکران نیز دفاتر ویژه را تقویت کرده که این دفاتر در طول هفته فعالیت خود را به صورت ویژه دنبال می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم از اجرای طرح‌های مختلف با مشارکت پلیس امنیت اخلاقی، اماکن و اصناف یاد کرد و گفت: هر ماهه شورای تخصصی اصناف برای احیای فریضه امر به معروف در اتحادیه‌ها برگزار شده است و در مراکز گردشگری، بانک‌ها و امکان تجاری نیز فعالیت‌های مورد نیاز دنبال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی بر مشارکت همگانی در طرح تذکر لسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: اگر همه خود را در برابر این فریضه الهی مسئول بدانند بدون تردید شاهد بهبود وضع موجود خواهیم بود.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha