پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 862886
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
شهدا

حوزه/ استاد حوزه، شهدا را به مصالح ساختمانی تاریخ تشبیه کرد و گفت: شهید ابوتراب عاشوری و دیگر شهدا در تاریخ ماندگار هستند و نمی‌توان آنها را فراموش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی عصر سه شنبه در چهل و یکمین سالروز شهادت شهید ابوتراب عاشوری، در مسجد حضرت ولی عصر(عج) شهر چغادک اظهار داشت: قدرت اضمحلال مرگ فوق العاده است که اگر چنگالش به دامن هر موجود زنده‌ای زند آن موجود نابود می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بین اینکه هر انسانی یک بار متولد شود و یک بار هم می‌میرد، افزود: این مسئله در مورد شهدا صدق نمی‌کند، بلکه شهدا هنگام شهادت هم متولد می‌شوند و در واقع دوبار تولد دارند و یک شهادت و مردن.

وی، شهدا را به مصالح ساختمانی تاریخ تشبیه کرد و گفت: شهید ابوتراب عاشوری و دیگر شهدا در تاریخ ماندگار هستند و نمی‌توان آنها را فراموش کرد.

راشد یزدی با بیان اینکه شهید اعتبار خاصی دارد، گفت: در آخرت سه گروه انبیاء، علما و شهدا حق شفاعت دارند؛ در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس کشور ما بیش از 250 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد که از این تعداد 65 هزار نفر زن و فرزند داشتند و از این 65 هزار نفر 148 هزار دختر و پسر باقی مانده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خون شهدا هیچ گاه خشک نمی‌شود افزود: اگر شهدا نبودند خاک این کشور به دست بیگانگان می‌افتاد.

راشد یزدی پیشنهاد تغییر نام فرودگاه بوشهر به نام شهید ابوتراب عاشوری را بسیار بجا دانست و گفت: مسئولان استان بوشهر نسبت این موضوع با جدیت بیشتری عمل کنند تا این استان همچون استان‌های یزد، مشهد و شیراز که فرودگاه‌های آن به نام شهدا مزین شده است فرودگاه آن  را به نام شهدا بشناسند.

برپایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی و مسئولان و مردم پس از این مراسم با حضور بر سر مزار شهید ابوتراب عاشوری، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

گفتنی است، شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری، فرزند شیخ عباس به سال ۱۳۱۲ شمسی در روستای حیدری، از توابع دشتی در خانواده ای روحانی که سابقه ای دیرین در تبلیغ داشتند، دیده به جهان گشود.

 شهید عاشوری در روز سیزدهم آبان، هنگامی که مشغول وضو گرفتن بود، پس از حمله مزدوران پهلوی با شلیک مستقیم چند گلوله در حضور خانواده ی خویش  به شهادت رسید.

از شهید ابوتراب عاشوری چهار فرزند پسر به نام های روح الله، محمد صادق(معروف به حبیب)، محمد باقر، رضا  و پنج فرزند دختر به نام های زهرا، معصومه، صدیقه، فاطمه و رقیه به یادگار مانده است.

حجت الاسلام محمد صادق(حبیب) عاشوری فرزند شهید عاشوری با اشاره به ویژگی های برجسته ی پدرش می گوید: «اخلاص و صداقت از جمله ویژگی ایشان بود؛ ایشان هر کاری را که انجام می داد فقط برای رضای خدا بود و اگر احساس می کرد ذره ای تظاهر در کاری است یا منجر به خودنمایی می شود انجام نمی داد.

و یکی دیگر از ویژگی های ایشان هم این بود که از همان سال های اولیه تا موقع شهادت لحظه ای از تبلیغ، ارشاد، ذکر و اظهار عشق به اهل بیت(علیهم السلام) باز نایستاد.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha