جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری خواستار راه اندازی موزه روحانیت استان بوشهر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، عصر سه شنبه در چهل و یکمین سالروز شهادت شهید ابوتراب عاشوری با تسلیت ایام محرم یکی از بارزترین ویژگی های این شهید را شجاعت عنوان کرد و گفت: شجاعت کم نظر شهید عاشوری یکی از مهمترین شاخصه های او بود که خود را در دوران استبداد بی باک در معرض خطر قرار می داد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر، زمان شناس بودن و عالم زمانه بودن را یکی دیگر از ویژگی های شهید عاشوری دانست و افزود: عالم زمانه بودن، عالمی که علاوه بر دین و کسب فضائل باشد کمتر داشتیم اما شهید عاشوری این ویژگی را داشت.

وی با بیان اینکه در مقابل عظمت این شهید کوتاهی زیاده شده است گفت: شهید عاشوری می بایست در کشور به عنوان یک نماد معرفی می شد اما متاسفانه در استان هم به خوبی معرفی نشده است در حالیکه بیش از 40 سال از شهادت این شهید می گذرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به مسئله نامگذاری فرودگاه بوشهر به نام شهید عاشوری اشاره کرد و گفت: در حالیکه نماینده ولی فقیه در استان در جلسه شورای فرهنگ عمومی بوشهر پیشنهاد تغییر نام فرودگاه بوشهر به نام فرودگاه شهید ابوتراب عاشوری را مطرح کرد و با رای اعضا موافقیت شد اما حدود یک سال و نیم از این موضوع می گذرد اما این اتفاق نیفتاده است و از نامگذاری یک فرودگاه هم به نام شهید دریغ کردیم.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه در این خصوص مسؤولان کوتاهی کرده اند افزود: این حداقل کاری است که باید انجام شود؛ همچنین شایسته است کنگره ای به نام این شهید طراحی و برگزار شود.

وی ادامه داد: آیا در تقویم ایران شایسته نیست نام شهید عاشوری به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی استان پیدا کنیم؟ حماسه شهید عاشوری کمتر از شهید اندرزگو نیست یا شهید رئیسعلی دلواری به عنوان قهرمان استعمارستیز نیست چراکه شهید عاشوری هم قهرمان مبارزه با استبداد است.

مدیر حوزه علمیه بوشهر، خواستار تاسیس موزه روحانیت استان در شهر چغادک و در جوار مزار شهید عاشوری شد و گفت: این پیشنهاد هم سال گذشته در همین مراسم مطرح شد اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته است و می توان آثار علما و روحانیون استان را در صورت تاسیس این موزه در آن قرار داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha