پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اهدای کوله پشتی و نوشت ابزار به کودکان بومیان کانادا توسط اعضای جامعه اسلامی

حوزه/ مسلمانان در شهر یلونایف در کانادا با همکاری امداد اسلامی به اهدای کوله پشتی و نوشت افزار به ارزش 10 هزار دلار به کودکان نیازمند و اقلیت های بومیان اقدام کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، جامعه اسلامی شهر یلونایف در شمال غربی سرزمین های کانادا، با همکاری سازمان امداد اسلامی اقدام به اهدای کوله پشتی و نوشت افزار به ارزش 10 هزار دلار به کودکان یک مدرسه محلی کاتولیک کردند.

ناظم اوان مدیر مرکز اسلامی یلونایف در این رابطه گفت: ما احساس می کنم مهم است که اعضای مرکز اسلامی و جامعه مسلمانان در تحصیل و آموزش همکاری داشته باشیم به ویژه در رابطه با تحصیل دانش آموزان بومیان.و این هم سهم ما در آشتی است.

اوان گفت: این ابتکار زمانی آغاز شد که هیات اعضای امداد اسلامی کانادا از شهر یلونایف دیدن کرده و درباره اینکه چه کمک هایی می توانند به جامعه انجام دهند تحقیقاتی را آغاز کردند.

این دو نهاد یک ماه پیش درباره این اقدام خیریه به گفتگو نشسته بودند.

درحالی که قیمت نوشت ابزار افزایش یافته، ارنت بتیستا از قبیله ندیلو از این کمک های ارسالی از سوی مسلمانان استقبال کرده و گفت: بعضی از خانواده های درآمد پایینی دارند،  به همین جهت نیز هر کمکی که به این خانواده ها شود مورد استقبال ما قرار می گیرد.

وی افزود: دانش آموزان نیز به طور مستقیم بهره مند خواهند شد زیرا از این به بعد از وسایل مدرسه نو استفاده خواهند کرد.

گفتنی است ابتکار مسلمانان کانادایی تنها سازمانی نیست که به چنین کاری اقدام کرده است. اوایل سال جاری نیز امداد دایره اسلامی آمریکای شمالی (امداد- ایسنا) اعلام کرد که ابتکار جدیدی برای توزیع 2 هزار کوله پشتی و نوشت ابزار به کودکان نیازمند در سرتاسر آمریکا آغاز کرده است. این پروژ] برای نخستین بار در سال 2009 از ماه جولای تا سپتامبر آغاز شد.

در سال گذشت نیز 50 هزار کودک مدرسه ای از کوله پشتی ها و نوشت ابزاری که در میان بیش از 110 شهر، و در 35 ایالت و پورتو ریکو توزیع شد بهره مند گردیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha