جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضور دانشمندان مسلمان در فهرست آسیب شناسان برتر سال 2019

حوزه/ اساتید دانشگاهی و  دانشمندان مسلمان در فهرست 100 آسیب شناس برتر سال 2019 قرار گرفته اند که در میان آنان استاد دانشگاهی از الازهر قرار دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» یک استاد دانشگاه مسلمان از دانشگاه الازهر در قاهره همراه با دیگر دانشمندان مسلمان در فهرست 100 آسیب شناس برتر سال 2019، در پیشگامان بالا در این صنعت قرار گرفتند.

به گفته مجله علمی، عبدالکریم حسن کوهیل، پروفسور دانشگاه الازهر و از اساتید پزشکی و مدرس بافت شناسی و آسیب شناسی است.

وی که قبلاً ناظر در بیمارستان دانشگاه ولز بود ، به دلیل رویکرد چشمگیر خود در زمینه آموزش ، شیوه تدریس جذاب و مواد آموزشی نوآورانه که به دانشجویان و کارآموزان کمک می کند تا در درک بهتر جنبه های عملی آسیب شناسی کمک کنند، در این فهرست قرار گرفته است.

عبدالکریم طی سخنانی در خصوص آینده آموزش پزشکی گفت: زمانی خواهد رسید که آموزش و پرورش مجتمع پزشکی در سراسر جهان رواج پیدا کند. آسیب شناسی به عنوان یک موضوع علوم پایه در اکثر ماژول ها به شیوه های جالب تر و آموزنده تر جای خود را به دست خواهد آورد و آسیب شناسی عمومی اساسی را با آسیب شناسی عملی آناتومیک پیوند می دهد.

گفتنی است عبدالکریم تنها مسلمانی نیست که در این فهرست قرار گرفته است. متخصصان آسیب شناسی دیگر مسلمانی از جمله رولا علی، که به عنوان استادیار گروه آموزشی آسیب شناسی دانشگاه کویت فعالیت دارند و ملک عابدالدقیفی که مدافع قوی حقوق زنان در علم، فناوری، مهندسی و پزشکی می باشد، پمبه اولتلو ، استادیار آسیب شناسی دانشگاه نکمتین ارباکان ، دانشکده پزشکی مرام ، در ترکیه نیز در این فهرست قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha