پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سروستانی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر یکی از ابعاد قیام عاشورا را ولایت پذیری عنوان کرد و گفت: رمز و راز حادثه عاشورا ولایت پذیری همه اصحاب از سیدالشهدا(ع) بود که همه این اصحاب پشت سر امام حرکت کردند و این ویژگی ارزشمندی است که می توانیم سرلوحه کار خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، صبح امروز در نشستی با امام جمعه شهر چغادک و هیئت های مذهبی این شهر با تسلیت ایام محرم و تقدیر از تلاش های این هیات ها در جهت شناساندن معارف اهل بیت به مردم خواستار ثبت نام هیئت ها در سامانه طوبی شد و گفت: مسئولان هیئت ها باید در سامانه طوبی روند ثبت هیئت خود را سپری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خادم بودن در رکاب سیدالشهدا(ع) را یک توفیق دانست و گفت: مهمترین وظیفه ما در وهله اول آشنایی خود با معارف امام حسین(ع) و سپس انتقال آن به جامعه است، هرچند که برای شناخت معارف عاشورا نیاز به زمان بیشتری داریم.

وی، یکی از ابعاد قیام عاشورا را ولایت پذیری عنوان کرد و اظهار داشت: رمز و راز حادثه عاشورا ولایت پذیری همه اصحاب از سیدالشهدا(ع) بود که همه این اصحاب پشت سر امام حرکت کردند و این ویژگی ارزشمندی است که می توانیم سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت الاسلام سروستانی، دیگر ویژگی قیام عاشورا را شناخت زمان و ظرفیت ها عنوان کرد و بیان داشت: یاران امام حسین(ع) به خوبی توانستند زمان را بشناسند؛ ایثار، گذشت، شجاعت و عزت سایر ابعاد عاشورا است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، زندگی امام حسین(ع) مدرسه معرفتی دانست و گفت: یکی از مهمترین کارهای هیات ها شناخت سیره و زندگانی این حضرت است.

وی، حفظ کیان نظام اسلامی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: هیئت های مذهبی توجه ویژه ای به این مساله داشته باشند و به عنوان مساله محوری آن را انجام دهند؛   در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی کارگاه های ویژه ای را برای هیئت های مذهبی قبل از ماه محرم برگزار کرده است.

حجت الاسلام سروستانی گفت: پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب و نقش خود در ایفای آن و نیز خانواده به عنوان دو محور مهم باید سرلوحه کار ما باشد، چراکه خانواده امروز بیش از هر زمانی در تیررس دشمنانی است که تلاش می کنند بنیان آن را از بین ببرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: خانواده ها می توانند با الگو گرفتن از سیره امام حسین(ع) زندگی خوب و سالمی را داشته باشند و مسئولان هیئت ها در راستای تحکیم بنیان خانواده  کار تربیتی را با الهام و الگو گرفتن از امام حسین(ع) انجام دهند.

 وی بر مدیریت و نظارت بر محتوا و آسیب ها و نکات پیرامون هیئت ها تاکید کرد و گفت: مسئولان هیئت ها نظارت دقیقی بر درون و پیرامون هیئت خود داشته باشند تا آسیبی متوجه هیئت نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha