پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آخوند گلدی کمالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه اهل سنت خادمیه امانلی راز و جرگلان گفت: تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی بر این باورند که امام حسین (ع) با شهادت خود جان‌نثاری برای زنده نگه‌داشتن دین را به انسان‌ها آموخت.

آخوند گلدی کمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی، با گرامیداشت ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: اهل تسنن هرسال در کنار شیعیان شهادت امام حسین (ع) در ماه محرم را گرامی می‌دارند و ارادت و محبت خود را نسبت به سیدالشهدا (ع) و دیگر شهدای صحرای کربلا و اسلام نمایان می‌سازند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کتب مذهبی اهل سنت از جایگاه و مقام امام حسین (ع) نوشته شده است، افزود: در کتب مذهبی اهل سنت حدیثی از پیامبر اسلام (ص) نقل شده که می‌فرماید: امام حسن (ع) و امام حسین (ع) سید و سرور جوانان اهل بهشت هستند که با کمی تأمل در این حدیث می‌توان از جایگاه این دو امام (ع) نزد خداوند و پیامبرش مطلع شد.

مدیر مدرسه علمیه خادمیه امانلی راز و جرگلان در خصوص این مسئله که رسول خدا (ص) از بهشتی بودن امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بشارت داده است، خاطرنشان کرد: اهل سنت بر این باورند که اگر حضرت محمد رسول‌الله (ص) از بهشتی بودن شخصی بشارت دهد، قطعاً آن شخص از جایگاه والایی برخوردار است و در روز قیامت می‌تواند شفیع مسلمانان باشد.

وی با اشاره به روایتی در خصوص گریستن آسمان در هنگام به شهادت رسیدن سیدالشهدا (ع)، اظهار کرد: در روایتی داریم که پس از شهادت امام حسین (ع) آسمان به مدت 40 روز در عزای سالار شهیدان گریست و در عزای امام حسین (ع) سرخ شد.

آخوند کمالی در خصوص اجر عزاداری و گریستن برای امام حسین (ع) در میان مسلمانان اهل تسنن، تصریح کرد: مسلمانان اهل سنت معتقدند که گریه کردن برای مظلومیت و شهادت امام حسین (ع) از پاداش و اهمیت فراوانی در نزد خداوند برخوردار است؛ از این رو خداوند برای مسلمانانی که در عزا و سوگواری سالار شهیدان شرکت می‌کنند، ثواب بی‌شماری را در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اهل سنت با وحدت در کنار شیعه، در سوگ امام حسین (ع) به عزاداری می‌پردازند گفت: امام حسین (ع) و یارانش برای زنده نگه‌داشتن اسلام جان خود را نثار کردند و همه مسلمانان با هر مذهبی باید این جان‌نثاری را قدر بدانند و در عزای سیدالشهدا (ع) شرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی راز و جرگلان اضافه کرد: باید برای تمام مسلمانان و به‌ویژه جوانان در خصوص شهادت و جایگاه امام حسین(ع) سخن به میان آورده و تبیین شود که هدف از جان‌فشانی و شهادت سیدالشهدا (ع) چه بوده است.

گفتنی است، استان خراسان شمالی یکی از استان‌های دارای مسلمانان اهل سنت است و 10 درصد از جمعیت این استان را مسلمانان اهل تسنن تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha