پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بدحجابی

حوزه/ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با تاکید براینکه موضوع حجاب باید به صورت منطقی توسط رسانه ملی تبیین شود، گفت: بد حجابی ها نشان از غربت امر به معروف ونهی از منکردر جامعه دارد.

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با گرامی داشت هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهارداشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات و واجبات شرعی دینی ما است و در قانون به عنوان جرم بودن از آن یادشده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه به علت غفلت و بی مسئولیتی مسئولین، خانواده ها و اقشار مختلف مردم این فریضه در غربت و مظلومیت قرار گرفته است، گاهی درخصوص موضوع حجاب نگاه و دید خاص سیاسی در سطح جامعه وجود دارد.

تاثیر مهم عفاف و حجاب بر یکدیگر

حجت الاسلام وحدانی نیا با تاکید براینکه قرآن کریم به موضوع عفاف و حجاب تاکید فراوانی دارد، افزود: عفاف امری درونی و حجاب امری ظاهری است و این دو در یکدیگر تاثیربسیار مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه باور غلطی که امروزه برخی از افراد میگویند "باید دلت پاک باشد"، این جمله کلاه گذاشتن سر خود است، بیان داشت: امروزدر جامعه شاهد و ناظرکوتاهی های در خصوص موضوع حجاب هستیم که باید ورود بیشتر و بهتری توسط مسئولین و اقشار مختلف مردم صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تاکید براینکه متاسفانه در موضوع حجاب؛ پا ازموضوع بد حجابی فراتر رفته و به بی حجابی منتهی می شود، گفت: اگر فکر عاقلانه ای اندیشیده نشودبرای این موضوع؛ مخاطرات فراوانی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باید به صورت منطقی و عقلانی از طریق رسانه ها بخصوص رسانه ملی موضوع حجاب تبیین شود، افزود:حجاب برای مصنویت افراد است هرچیزی که با ارزشتر باشد عقل حکم می کند که از آن بیشتر مراقبت انجام شود.

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: بانوان قیمتی تر نسبت به مردان هستند برای همین منظور؛ خداوند دستور داده است خود را در برابر نامحرم حفظ کنند.

وی با تاکید به افزایش بدحجابی ها در سطح جامعه، گفت: بخشی از بدحجابی ها و بی حجابی ها  واکنش به اعتراض به وضعیت موجود است.

انتهای پیام/ ک 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha