پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه 1300 نفر از مبلغین استانی و خارج از استان در ایام عزارداری امام حسین(علیه السلام) به مناطق شهری و روستایی استان اعزام خواهند شد، گفت: از این تعداد 400 مبلغ از شهرهای قم و مشهد هستند.

حجت الاسلام احمدرضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با اشاره به اعزام مبلغ در ماه محرم به مناطق مختلف استان، گفت: در صورت نیاز روستاها تبلیغات اسلامی استان آمادگی لازم را برای تامین و اعزام مبلغین به تمامی مناطق روستایی استان را دارد به همین منظور لازم است هم استانی ها به تبلیغات اسلامی مراجعه و اعلام حضور مبلغ را داشته باشند.

وی با بیان اینکه لازم است مسئولین هیئت ها و هم استانی ها به چند نکته توجه کنند، تاکید کرد: فعالیت های هیئت ها باید آمیخته با فعالیت های قرآن باشد زیرا رکن اصلی هیئت قرآن است لذا شروع برنامه های هیئت باید قرآن باشد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه برنامه های هیئت ها نباید خالی از روحانی باشد، افزود: باید توسط مبلغ اهداف قیام عاشورای امام حسین(ع) بیان و مسائل اخلاقی و شرعی برای اقشار مختلف مردم تبیین شود.

وی برنامه ریزی هدفمند و زمان دقیق برنامه های هیئت ها را برای استفاده مخاطبین مهم دانست و عنوان کرد: طولانی بودن عزاداری ها خود موجب خستگی عزاداران می‌شود و موجب قضا شدن نماز برای برخی از عزاداران می شود.

حذف طبل های بزرگ در هیئت های عزاداری

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: هیئت های مذهبی باید پرهیز از آلودگی های صوتی، حذف طبل های بزرگ در هیئت ها، رعایت حقوق بیماران درخیابانهای منتهی به مراکز درمانی وحذف صداهای طبل وسنج ها در نزدیکی آن مراکز رابرنامه های عزاداری خود داشته وبه آن توجه کنند.

وی بر مسائل بهداشتی و ذبح گوسفندان در محیط مناسب تاکید کرد و متذکرشد: فعالیت های عزاداری باید در درون مساجد و هیئت ها باشد خیمه های حاشیه خیابان امنیت مناسب را ندارند هر چند نسبت به گذشته فعالیت این خیمه ها کمتر شده است.

انتهای پیام /ک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha