جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درس اخلاق در محل نماز خانه استانداری کرمانشاه

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اهمیت دو فریضه فراموش شده در جامعه اسلامی، گفت: بالاترین امر به معروف را امام حسین (ع) انجام داد و آن احیای دین و حفظ آن از برنامه های ضد دینی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، روز چهارشنبه در برنامه درس اخلاق که با حضور استاندار و مدیران اجرایی استان، در محل نماز خانه استانداری برگزار شد؛ ضمن عرض تسلیت ایام محرم حسینی(ع) گفت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث اصلاح و سلامت جامعه می شود و باید این واجب الهی به شیوه صحیح و کارآمد در جامعه اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت قیام انسان ساز حضرت سید الشهدا(ع)، اظهار کرد: حرکت امام حسین(ع) و فلسفه قیام عاشورا، الگویی عملی برای تمام بشریت شد، تا راه و رسم مبارزه با ظلم و بیداد را پیموده و هرگز زیر بار زور ظالمان نرویم.

وی تصریح کرد: با درس از عبرت های عاشورا، همگان باید یاد بگیریم برای حفظ جوهر دین از تمامی مواهب دنیایی باید گذشت.

آیت الله علما با بیان اینکه متاسفانه در برنامه های دهه محرم جای رجز خوانی های حضرت که حاوی پیام های متعالی و انسان ساز در زندگی های امروزی خالی است، اظهار کرد: نباید فراموش کرد که امام(ع) و یاران وفادار ایشان ارزش هایی که همان معروف های آن زمان بودند را آشکار می کردند.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، گفت: بالاترین امر به معروف را امام حسین (ع) انجام داد و آن احیای دین و حفظ آن از برنامه های ضد دینی بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه حاکمیت دین، اساس موفقیت جامعه است و حرکت امام راحل(ره) با الگو گیری از قیام سیدالشهداء (ع)، برای پیروزی و تثبیت انقلاب با اتکا به جوهر دین بود، بیان کرد: بر اساس روایات، اگر به موازین و مقررات دین عمل کنیم، دین مصونیت می آورد و جامعه را در طوفان حوادث حفظ خواهد کرد.

وی در پایان گفت: این که می بینید مقام معظم رهبری با اقتدار بر استکبار نهیب می زند، علت آن حاکمیت دین است و این عظمت به برکت اطاعت از دستورات الهی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha