سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله فقیهی

41 درصد کارمندان نهاد های دولتی و چه بسا وابسته به دولت را بانوان تشکیل می دهند و اگر این الزام به قانون که توجه به حجاب و رعایت آن است در این نهاد ها شکل بگیرد قطعا مشکلات حجاب در سطح جامعه به نحو مطلوب درست خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه  آیت الله محسن فقیهی در دیدار اعضای ستادامر به معروف و نهی از منکر استان قم، ضمن بیان اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام ابراز داشت: در اهمیت این فریضه، باید گفت تاکیدات بسیار فراوانی در آیات و روایات در تحقق این امر بیان شده چه بسا امر جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره ای در مقابل دریا است.

وی بیان داشت: در مرحله اول با توجه به نیاز روز جامعه که عمده ترین فعالیت ها از فضای مجازی شروع و شکل می گیرد، باید ابتدا حرکت این امر از فضای رسانه و مجازی صورت بپذیرد چه بسا اگر بشود در فضای مجازی و رسانه به خوبی کار شود تاثیر پذیری این کار مهم در فضای حقیقی در نزد مخاطبان جامعه چند برابر خواهد بود.

آیت الله فقیهی در ادامه این دیدار در بیان چگونگی امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان ساخت: سعی شود در فرهنگ سازی این فریضه در بین آحاد جامعه تلاش بسیار شود و مسئولیت اجتماعی و توجه به این امر مهم در جامعه نهادینه شود تا هر شخص خود را مکلف به انجام این فریضه الهی بداند تا همگانی شود.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها صرفا در مقوله عفاف و حجاب تعریف نمی شود، بلکه این مورد تنها بخشی از مواردی است که جامعه ما را درگیر است، لذا می طلبد توجه خاصی به منکرات دیگری همچون گران فروشی، دیر کردهای بانکی، عدم توجه به حقوق مراجعین به بانک ها و ادارات دولتی شود.

عضو جامعه مدرسین در پایان تصریح کرد: باید دغدغه مسئولین قم در زمینه فرهنگی بسیار باشد چه بسا مسئله عدم توجه به حجاب بصورت جدی دنبال شود  و همچنین باید توجه داشت که 41 درصد کارمندان نهاد های دولتی و چه بسا وابسته به دولت را بانوان تشکیل می دهند و اگر این الزام به قانون که توجه به حجاب و رعایت آن است در این نهاد ها شکل بگیرد، قطعا دیگر مشکلات حجاب در سطح جامعه به نحو مطلوبی درست خواهد شد.

گفتنی است: در ابتدای جلسه سید محمد تقی حسینی قائم مقام ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر استان قم توضیحاتی در بیان فعالیت های این ستاد ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha