سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: در سیره بازاریان توجه به مسائل اجتماعی یکی از اصلی ترین و رایج ترین موضوعاتی بوده و همراهی و کمک های شما انصافا جای تقدیر و تشکر دارد که ثابت کرده اید این تفکرات زنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جمع اعضای خیریه «ترنم بازار» همدان با تشکر از اقدامات خیر خواهانه، گفت: آنچه از قدیم در فرهنگ ما وجود داشته گره خوردن بازار با مسجد و حوزه بوده است. این یعنی توجه و خیر خواهی در دل بازار بوده و کماکان نیز ادامه دارد و حتی گاهی از مواقع یک بازاری یک منطقه را از نظر مالی مدیریت می کرده است.

امام جمعه همدان با اشاره به فعالیت های خیریه ترنم بازار اظهار داشت: حرکت شما نشان از آن دارد که همان فرهنگ خوبی که در گذشته در بازار وجود داشته کماکان نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در سیره بازاریان توجه به مسائل اجتماعی یکی از اصلی ترین و رایج ترین موضوعاتی بوده و همراهی و کمک های شما انصافا جای تقدیر و تشکر دارد که ثابت کرده اید این تفکرات زنده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به این که در روایات و احادیث ما خدمت به خلق و توجه به دیگران بسیار سفارش شده است، یادآور شد: علیرغم همه کمبودها و مشکلات در بازار و در عرصه اقتصادی حضور شما تاکیدی بر پویایی همان فرهنگ گذشته بازار دارد.  

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع مالیات یکی از اساسی ترین مشکلات بازاریان می باشد عنوان کرد: در بحث مالیات نیازمند بررسی مشکلات اصناف به صورت جدی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی یادآور شد: پیشنهاد ایجاد کارگروهی بین بازار و اداره مالیات پیشنهاد قابل توجهی است که می تواند بسیار از مشکلات را در این زمینه بر طرف کند.

وی تاکید کرد: با ایجاد این کارگروه می توان امیدوار بود که فشار از روی برخی از بازاریان برداشته شود، چرا اگر خدای نکرده در حق کسی جفا صورت گیرد و مالیات اضافه دریافت شود، شرعا اشکال دارد به این دلیل که آن مالیات تبدیل به حقوق کارمند می شود و پس از آن نیز دردسر های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha