جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ امام جمعه قزوین، برخورد مقتدرانه را تنها راه امتیاز گرفتن از دشمن دانست و گفت: هر جا مقتدرانه و انقلابی عمل کرده‌ایم، نتیجه گرفتیم و رفتار کشورهای دنیا و منطقه تغییر کرد و محترمانه شد، لذا تنها راه موفقیت ما افزایش اقتدار و توان کشور در ابعاد مختلف است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، ظهر امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر اینکه امروز برای حل مشکلات داخلی و خارجی به روح انقلابی نیازمندیم، گفت: داشتن روح انقلابی گره‌گشای مشکلات خواهد بود و رهبر فرزانه انقلاب نیز در تمام حوزه‌ها بر عمل انقلابی تأکید دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با روح انقلابی به پیروزی رسید، بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کسی باور نداشت که انقلاب با این سرعت به پیروزی برسد و این موضوع فراتر از منطق‌های دنیایی بود اما دیدیم که با حضور انقلابی مردم و جوانان این اتفاق رخ داد.

 امام جمعه قزوین به پیشرفت‌های نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف و صدور انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه اشاره کرد و اظهار کرد: اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی به حدی رسیده است که رژیم صهیونیستی از ترس حزب الله لبنان از مرزهای این کشور فاصله می‌گیرد و این موضوع نشان دهنده هراس و ضعف آنها و عظمت جبهه مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص دشمنی کفار و مشرکان، یادآور شد: خداوند تأکید دارد که آنها نمی‌خواهند هیچ خیری به ما برسد و باید در مقابل آنها محکم باشید. مرور تاریخ نیز به ما نشان می‌دهد هر کجا اقتدار داشته‌ایم، نتیجه بخش بوده است.

 وی ادامه داد: هر جا مقتدرانه و انقلابی عمل کرده‌ایم، نتیجه گرفتیم و رفتار کشورهای دنیا و منطقه تغییر کرده و محترمانه شد، لذا تنها راه موفقیت ما افزایش اقتدار و توان کشور در ابعاد مختلف است.

  رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در ادامه به وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: نمایندگان محترم علاوه بر تصویب قوانین، نگاه ویژه‌ای نیز به حسن اجرای قوانین داشته باشند.

 امام جمعه قزوین ادامه داد: باید با نظارت دقیق تلاش کنیم تا قوانین با دقت در کشور اجرایی شوند و اگر این مهم محقق شود، شاهد بسیاری از معضلات، چالش‌ها و سوء استفاده‌ها نخواهیم بود.

 وی تبیین و تشریح پیشرفت‌های کشور در 40 سال گذشته را یکی از راهکارهای مهم برای امیدوار نگهداشتن مردم دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم با حل مشکلاتِ مردم و تشریح پیشرفت‌های کشور، امید را در جامعه تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، در دیدار جداگانه ای با هادی میرزائی مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور، گفت: استان قزوین از نظر میراث فرهنگی، آمار بسیار بالایی دارد و به همین خاطر ضروری است نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

 امام جمعه قزوین، تعامل میراث فرهنگی با نهادها و سازمان‌های مختلف را ضروری و گره‌گشای بسیاری از مشکلات دانست و بیان کرد: تعامل میراث فرهنگی با حوزه‌های علمیه و اوقاف، در راستای فرهنگ  سازی حفظ و استفاده درست از  آثار تاریخی ضروری است.

 وی به مشکلات برخی از مردم با میراث فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: بعضاً شاهدیم برخی از مردم با آثار تاریخی مشکلاتی دارند که کار را برای آنها بسیار سخت و پیچیده می‌کند و ضروری است تسریع در حل مشکلات آنها در دستور کار مسئولان میراث قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به مشکل پارکینگ مسجدالنبی (ص) نیز اشاره و بیان کرد: بنده بسیار حساس هستم که به میراث فرهنگی آسیبی وارد نشود و این آثار را برای آیندگان حفظ کنیم، اما اعتقاد دارم می‌شود با حفظ معماری  مسجد، مشکلات را حل کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha