جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدر الدین قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی، پخش برنامه "فساد دینی در عراق" از شبکه "الحره" را محکوم کرد و آن را پروژه آمریکایی دانست که هدفش ضربه زدن به مرجعیت دینی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف، پخش برنامه "فساد دینی در عراق" از شبکه "الحره" را محکوم کرد و آن را پروژه آمریکایی دانست که هدفش ضربه زدن به مرجعیت دینی است.

وی با بیان اینکه آمریکا می داند که مرجعیت دینی بعد از قیام امام حسین (ع) بزرگترین نقطه قوت شیعه است، افزود: مرجعیت دینی در فرهنگ شیعه با اهمیت بوده و نائب امام زمان (عج) است.

سید قپانچی اشاره کرد: آمریکا برای حمایت از برخی شخصیت ها در جهت ایجاد شک و شبهه و فروپاشی جامعه اسلامی و شیعه تلاش بسیاری می کند، امّا موفق نشده است.

امروزه شاهد حضور مدعیان دروغین دیدار با امام زمان (عج) هستیم

امام جمعه نجف اشرف نسبت به وجود مراجع دینی دروغین که پیشتر برای فریب دادن شیعه به وجود آمدند، هشدار داد و گفت: امروز شاهد حضور مراجع دروغینی هستیم که مدعی دیدار با امام زمان (عج) هستند.

حجت الاسلام قپانچی در سخنرانی خود با موضوع "نقش شیعه  در تاریخ" گفت: شیعه در دوران غیبت دارای دو جریان بود؛ جریان اول شیعیان زیدی و اسماعیلی بودند که توانستند در مناطق مختلف حکومت برپا کنند، امّا جریان دوم شیعیان دوازده امامی هستند که پایبند به خط امامت و نائبان آن می باشند.

وی به اظهارات شیخ القرضاوی روحانی سلفی مصری اشاره کرد که گفته بود: "قدرت شیعه ریشه در وجود امام حسین (ع) و قیام آن حضرت و مرجعیت دینی دارد".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha