جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که امام حسین(ع) به دنیا آموخت که نباید در برابر ظلم و استبداد سکوت کرد، بیان داشت: ایستادگی و مقاومت چهل ساله ملت ایران در برابر ظلم استکبار ناشی از فرهنگ حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت شب های محرم در این شهرستان برگزار شد، حضور مجلس سوگواری امام حسین(ع) از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، گفت: برگزاری پرشور مراسم عزاداری حسینی در ایام ماه محرم نشان دهنده پویا بودن نهضت حسینی است.

وی از حماسه عاشورا به عنوان الگوی فرا مذهبی یاد کرد و افزود: امروز فرهنگ ناب حسینی در اقصی نقاط جهان گسترش یافته و نهادینه شده و این نشان دهنده آن است که امام حسین(ع) متعلق به همه جهانیان است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز دشمنان از جهانی شدن فرهنگ حسینی عصبانی و ناراحت هستند، گفت: به همین دلیل می کوشند تا ارزش ها و آرمان های عاشورایی در جوامع مختلف کمرنگ شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین(ع) به دنیا آموخت که نباید در برابر ظلم و استبداد سکوت کرد، بیان داشت: ایستادگی و مقاومت چهل ساله ملت ایران در برابر ظلم استکبار ناشی از فرهنگ حسینی است.

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که امام حسین(ع) و یارانشان با شجاعت و ایثار در برابر ظلم و ستم ایستادند، تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت رمز پیروزی در برابر زیاده خواهی های دشمنان و بدخواهان اسلام است.

حجت الاسلام حیدری از قیام حسینی به عنوان حرکتی ماندگار برای مقابله با ظلم و ستم یاد کرد و گفت: این قیام با عظمت، درس ماندگاری به بشریت داده و آن این است که نباید در برابر ظلم سکوت کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنی با دین، مسأله تازه ای نیست و از صدر اسلام وجود داشته است، خاطرنشان کرد: هر جا در برابر ظلم و ستم سکوت کردیم، دشمنی و توطئه دشمن بیشتر شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی در نقش یزیدیان زمان به جنایت در جهان مشغول هستند، گفت: مرور و تبیین صحیح فلسفه عاشورا به ما خواهد آموخت که باید در برابر یزیدیان زمان با اقتدار ایستاد و از اسلام، حق و حقیقت دفاع کرد.

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) سبب بقای اسلام ناب شد، افزود: اگر امروز می خواهیم حسینی باشیم باید به متن و محتوای اسلام ناب که امام حسین(ع) برای حفظ و احیاء آن قیام کرد عمل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha