پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پیشوایان مذهبی اسلام، مسیحیت و یهودیت در ایلینوی گردهم جمع می شوند

حوزه/ در نشست میان ادیانی که قرار است توسط «تیم میان ادیانی جنوب غربی» در ایالت ایلینوی برگزار شود، این موسسه میزبان گردهمایی با نام «همسایه خود را دوست بدارید» خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، موسسه «تیم میان ادیانی جنوب غربی» در ایالت ایلینوی آمریکا، روز یکشنبه 22 سپتامبر، میزبان نشست سالانه پاییزی «گفتمان دینی» میان مسلمانان، مسیحیان و یهودیان با نام «همسایه خود را دوست بدارید» خواهد بود و هدف آن گردهم آوردن رهبران ادیان ابراهیمی اسلام، مسیحیت و یهودیت و به بحث گذاشتن روابط و مشکلات آنان می باشد.

سخنرانان این مراسم از ادیان مختلف قرار است عبدالملک رایان به نمایندگی از مسلمانان و لیز یانگ به نمایندگی از مسیحان و جسیکا اسکافر به نمایندگی از یهودیان باشد.

 مراسم افتتاحیه این نشست قرار است روز یکشنبه، بیست و دوم سپتامبر 2019 در ساعت 2:30 در کلیسای سنت مایکل پریش در روستای اورلند پارک در شهرستان کوک برگزار گردد.

درحالی که شرکت در مراسم به صورت رایگان می باشد، شرکت کنندگان می توانند در صورت تمایل کالاهای فاسد نشدنی برای امور خیریه به محل بیاورند.

گفتنی است جنوب غربی شیکاگو محل سکونت یکی از بزرگترین جمعیت های مسیحیان و مسلمانان آمریکایی فلسطینی و آمریکایی عرب می باشد. جامعه اسلامی در این مکان چندین مسجد از جمله نمازخانه هایی در اورلند پارک و مسجد جامع در بریج ویو دارد، در حالی که مسیحیان این ایالت در سرتاسر منطقه تقسیم شده اند و چندین کلیسا از جمله کلیسا سنت جورج در سیسرو و سنت ماری در ارتفاعات پالوس در اختیار آنان قرار دارد. اعراب مسیحی معمولا از گفتمان های میان ادیانی جدا هستند و این نشست فرصتی برای تعامل بیشتر آنان در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha