پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تحقیق نشان داد: مسلمانان فیلادلفیا با تبعیض در بازار مسکن روبرو هستند

حوزه/ یک گزارش جدید در رابطه با بازار مسکن فیلادلفیا نشان می دهد که مسلمانان در این کلان شهر به دلیل دین و نژاد نسبت به غیرمسلمانان با محرومیت مسکن و نابرابری روبرو هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از inquirer، یک گزارش اخیر نشان می دهد که مسلمانان در شهر فیلادلفیای آمریکا نسبت به غیرمسلمانان بیشتر با معضل مسکن روبرو هستند.

در یک گزارش جدید که از مطالعه ای در فیلادلفیا گرفته شده، نشان داده می شود که مسلمانان نسبت به همشهریان غیرمسلمان شان با نابرابری مسکنی «محرومیت سکونت» روبرو هستند.

این مطالعه که ماه گذشته در مجله جمعیت شناسی منتشر گردید می گوید: مسلمانان در محله هایی  زندگی می کنند که سفیدپوستان زیادی در آن ها نبود و بیشتر سیاه پوست نشین هستند. مسلمانان همچنین بسیار کمتر در حومه شهر زندگی می کنند.

سامانتا فریدمن، استادیان جامعه شناسی در دانشگاه آلبانی؛ دانشگاه ایالتی نیویورک و یکی از نویسندگان این گزارش گفت: فیلادلفیا انتخاب شده زیرا جمعیت مسلمان آن تقریبا مشابه جمعیت مسلمان کلان شهرهای دیگر در ایالات متحده است. با این حال در میان شهرهای دیگر بی مانند است زیرا اکثریت جمعیت مسلمان آن را سیاه پوستان تشکیل می دهند درحالی که در سرتاسر ایالات متحده سیاه پوستان تنها 20% مسلمانان هستند.

وی افزود: این شهر همچنین از نظر شمار مساجد در رتبه چهارم در آمریکا می باشد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مسلمانان نسبت به غیرمسلمانان در فیلادلفا بیشتر با نابرابری سکونتی روبرو هستند. به علاوه اینکه مسلمانان سیاه پوست به خاطر هر دو عامل نژاد و مذهب، دوبرابر تبعیض را تجربه می کنند.

گفتنی است فیلادلفیا ششمین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا می‌باشد. این شهر دومین شهر بزرگ ساحل شرقی آمریکا بعد از نیویورک و شهر مهم ایالت پنسیلوانیا می‌باشد. فیلادلفیا اولین پایتخت آمریکا بوده و قانون اساسی آمریکا در این شهر و در تالار استقلال این شهر به امضا رسیده‌است. رودخانه سکوکل و رودخانه دلاویر از این شهر می‌گذرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha