جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گزارش جدید: پوشش خبری مسلمانان در آمریکا نسبت به سایر اقلیت ها منفی تر است

حوزه/ یک تحقیقات اخیر توسط پروژه «لب» درباره تصویر سازی اقلیت ها در کالج میدبوری در ورمانت با بررسی بیش از 26 هزار مقاله به این نتیجه رسید که مسلمانان هنوز منفی ترین پوشش رسانه ای را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از religionnews، یک مطالعه جدید در مورد چگونگی «پوشش رسانه ها از اقلیت ها در ایالات متحده» ، نشان می دهد که به تصویر کشیدن مسلمانان در اخبار همچنان به صورت مکررترین و منفی ترین ها باقی مانده است.

اریک بلیچ ، مدیر پروژه «لب» درباره تصویر سازی از اقلیت ها در کالج میدبوری ، ورمانت نیویورک گفت: بسیار شگفت انگیز است! مسلمانان در مقایسه با گروه های دیگر در پایین ترین سطح قرار دارند!

گزارش لب که روز سه شنبه 3 سپتامبر منتشر گردید، 26 هزار و 626 مقاله را که در آن ها به آمریکایی های آفریقایی تبار ، آمریکایی های آسیایی تبار ، آمریکای لاتین ، یهودیان و مسلمانان پرداخته اند و  در سال 2018 در چهار روزنامه ملی (نیویورک تایمز ، واشنگتن پست ، وال استریت ژورنال و یواس توی) منتشر شده بودند را مورد بررسی قرار داده است.

تقریبا 9 هزار مقاله به اسلام و مسلمانان پرداخته بودند که یک سوم کل مقالات تحلیل شده را تشکیل می دادند. دومین گروه اقلیت  که تحت پوشش رسانه ای آمریکا بودند آفریقایی ها با 6 هزار و 500 مقاله بودند و یهودیان در درجه پایین ترین از این دو قرار دادند. محققان هر مقاله را امتیاز گذاری کردند که تا چه اندازه مثبت یا منفی می باشند و با مقایسه داده ها به این نتیجه رسیدند که پوشش رسانه ای مسلمانان -0.7 بوده است، این درحالی است که پوشش رسانه ای 0.5 خودش به خودی خود یک پوشش رسانه ای منفی محسوب می شود.

گزارش های خارجی مربوط به درگیری های گروه های افراط گرا فاکتور اصلی در مقالات منفی علیه مسلمانان را تشکیل داده و تقریبا 92% مقالات به مکان های خارجی ارجاع داشتند. بلیچ در این رابطه گفت: حتی اگر همه این مقالات را هم از معادله خارج کنیم باز هم پوشش رسانه ای  داخلی مسلمانان نسبت به دیگر اقلیت ها منفی تر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha