پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: با توجه به رسالت ذاتی حوزه های علمیه در گسترش و تعمیق معارف دینی و لزوم پاسخگویی مستدل به شبهات فرقه های انحرافی، زمینه ایفای چنین نقشی از سوی حوزه های علمیه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم کابوسی در جمع مبلغان مدارس علمیه خواهران استان گلستان، گفت: نشست تخصصی مباحث اعتقادی و پاسخ گویی به شبهات با حضور مبلغان خواهر این استان به میزبانی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه سلام الله گرگان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: شناخت ادیان، مذاهب و مکاتب فکری، فلسفی و دینی، در جوامع دینی هماره از اهمیت و ضرورت شایانی برخوردار بوده است، بر این اساس، با توجه به رسالت ذاتی حوزه های علمیه در گسترش و تعمیق  معارف دینی، و لزوم پاسخگویی مستدل به شبهات ارائه شده از طرف فرقه های انحرافی، ضروری است زمینه ایفای چنین نقشی از سوی حوزه های علمیه فراهم شود.

معاون فرهنگی تربیتی حوزه های علمیه خواهران گلستان اضافه کرد: در راستای تحقق این مهم و با عنایت به اینکه فرق انحرافی توجه ویژه ای به جلسات خانگی و زنانه دارند، اقدام به برگزاری نشست تخصصی مباحث اعتقادی و پاسخ گویی به شبهات با هدف تقویت مبانی اعتقادی و توانمندسازی مبلغان جهت تبلیغ و ترویج معارف­ اسلامی درفضای مدارس علمیه و خارج از مدارس اعم از دانشگاه ، آموزش و پرورش و ..... ، نموده است.

کابوسی، ارتقاء سطح باورهای دینی جامعه نسبت به فرق و مذاهب موجود در منطقه و پیشگیری از گسترش هرگونه فعالیت فرقه ای و نیز بومی‌سازی مبلغان در مدارس با توجه به نیاز جدّی استان به مبلغ توانمند را از دیگر اهداف برگزاری این نشست تخصصی دانست.

همزمان با این نشست، جلسه توجیهی اعضاء انجمن یاوران وقف حوزه های علمیه با دعوت از مسئولان اداره کل اوقاف استان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha