پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

حوزه/ دبیر اجرایی همایش ملی «جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم» از تمدید فراخوان این همایش تا 8 آبان 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، دومین جلسه سیاستگذاری همایش ملی «جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم» در مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان برگزار شد.

* نهادینه و اجرایی کردن بیانیه در سطح جامعه، هدف اصلی همایش

در ابتدای جلسه، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ مدیر حوزه خواهران استان گلستان و رئیس همایش بیان کرد: قسمت عمده ای از بیانیه گام دوم به عهده حوزه های علمیه و حوزه خواهران به جهت نقش مهمشان در سطح جامعه است.

وی با بیان این که همایش ملی «جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم» با هدف نهادینه و اجرایی کردن بیانیه در سطح جامعه انجام می شود و در این راستا باید با اراده ای قوی و همتی والا همگان تلاش نمایند، اضافه کرد: الحمدلله امروز ایران به عنوان یک قدرت در مقابل دشمنان و استکبار جهانی قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اظهار امیدواری کرد که اجرایی شدن این بیانیه به خصوص در میان جوانان و همه مسلمانان جهان، قدمی باشد جهت نزدیک شدن به ظهور و زمینه سازی حکومت امام زمان عجل الله تعالی.

* جهت علمیت بخشی همایش باید تلاش نمود

در ادامه جلسه حجت الاسلام جلیل عراقی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبدکاووس ضمن بیان پیشنهاداتی، بر تقریبی کردن موضوعات در میان محققان شیعه و سنی تاکید کرد و گفت: علاوه بر مسائل شکلی و اجرایی که به خوبی در حال انجام و پیگیری است، باید علمیت همایش و مباحث و مقالات نیز تلاش شود.

* برگزاری همایش نقطه وحدت حوزه و دانشگاه است

 دکتر شریعتی نیاسر استاد دانشگاه و دبیر علمی همایش ملی «جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم» نیز در ادامه جلسه گفت: مباحث مطروحه در بیانیه و کارکردن در این زمینه، بسیار مهم و ضروری است و فراتر از نامگذاری باید در اندیشه چگونگی کاربردی کردن آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری همایش این است که در تحقیقات پایانی و پایان نامه ها از این همایش و مقالات ارسالی ایده گرفته شود و بصورت تخصصی تر کار شود.

استاد دانشگاه، برگزاری این همایش را نوعی وحدت حوزه و دانشگاه به جهت انجام همکاری ها دانست و برخی موضوعات فراخوان را فراملیتی دانست و بر مسئله تقریب در این زمینه تاکید کرد.

* 8 آبان 98 آخرین زمان ارسال مقالات

خانم بهرامی معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان و دبیر اجرایی همایش ملی «جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم» هم گفت: با توجه به همکاری حوزه و دانشگاه در انجام این همایش، باید تلاش کرد تا سطح فعالیت را ارتقا داد و از ظرفیت های موجود این دو نهاد علمی، بالاترین استفاده را کرد.

وی نیز ضمن تاکید بر علمیت بخشیدن به همایش و نتیجه آن، اعلام کرد: مدت زمان ارسال مقالات تا 8 آبان تمدید شده است و علاقمندان می توانند آثار خود را به پایگاه این همایش ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha