جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ناصری یزدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برنامه ریزی برای بهره مندی از تجربیات بازنشستگان در تولید داخل  و نیز نگاه کلان به صنعت پوشاک در کشور با ایجاد شهرک های پوشاک برای اشتغالزایی برای جوانان را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی،  صبح امروز در دیدار محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی با وی ضمن یادآوری شعار سال بر تلاش برای ایجاد اشتغال در کشور و رونق تولید تأکید کرد.

وی بخشی از ایجاد اشتغال در کشور را در مورد بازنشستگان دانست و افزود: ایجاد اشتغال برای بازنشستگان باید مورد توجه جدی قرار گیرد که نیازمند فکر و برنامه ریزی است و باید زمینه‌ای فراهم شود که از ظرفیت بسیار گسترده‌ای که در بین بازنشستگان وجود دارد بهره‌گیری شود نه این که آنها وقت خود را بدون هیچ برنامه‌ای بگذرانند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ابراز کرد: بعضی مسائل ضروری در کشور از جمله اشتغال و تولید جدی گرفته نمی شود که اگر به درستی عمل کنیم وابستگی به بیگانگان نخواهیم داشت.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: ایجاد صنایع بزرگ در کشور برای بیگانگان اشتغال ایجاد کرده است، در حالی که نسبت به راه اندازی و ایجاد تولیدات مختلف در کشور غفلت صورت گرفته و تنها در بخش صنعت پوشاک فارغ التحصیلان بسیاری داریم که می توانند با اشتغال در این زمینه وابستگی به خارج را قطع کنند.

وی با اشاره به صنعت پوشاک کشور چین گفت: چسن توانست با فعالیت اقتصادی در زمینه پوشاک تحولی عظیم در کشور خود بوجود بیاورد و در کشور ایران با توجه به جمعیت 80 میلیونی اگر هر نفر در سال چهار قطعه لباس هم احتیاج داشته باشد اشتغالزایی خوبی را برای این صنعت در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، ایجاد شهرک پوشاک در استان را خواستار شد و افزود: باید نگاه کلان به این موضوع داشته باشیم و در صورتی که پوشاک در کشور به درستی فعال شود، زمینه‌ای به وجود می‌آید که صنایع وابسته از جمله صنعت نساجی، تولید نخ و پارچه و دیگر صنایع وابسته هم فعال می‌شوند.

آیت الله ناصری یزدی، اشتغال بانوان را یادآور شد و گفت: در حالی که ظرفیت گسترده ای در بین بانوان هست ولی در بخش صنعت و دولت باید ساعات کار بانوان کاهش یابد و برخی از آنها از صبح تا عصر مجبور به حضور در اداره هستند و وقت رسیدگی به خانه و خانواده را ندارند.

وی با ابراز تأسف از این که برخی شرکت‌ها پول بسیار کمی به بانوان می‌دهند و ساعات کاری آنها را هم زیاد قرار می‌دهند، تأکید کرد: باید زمینه‌ای به وجود آوریم که جلوی این چنین بی‌احترامی‌هایی به بانوان  گرفته شود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha