شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
لهجه عراقی

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه  خواهران استان یزد از برگزاری دوره آموزش اختصاصی لهجه عراقی برای بانوان علاقه مند به فراگیری زبان عربی در یزد خبر داد.

مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد با تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش، اظهار کرد: هر سال از قبل از شروع محرم علاقه مندان به حضور در سفر معنوی و شکوهمند اربعین خود را آماده حضور در این گردهمایی می نمایند و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزدهم یک دوره آموزشی برای این موضوع برنامه ریزی کرد.

وی افزود: لهجه عراقی با سایر لهجه های عربی متفاوت است و برخی زائران در حالی که با زبان عربی هم آشنایی دارند، ولی در فهم لهجه عربی دچار مشکل می شوند که به همین منظور یک دوره آموزش لهجه زبان عربی ویژه بانوان طلبه یزدی از این هفته آغاز به کار کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: این دوره آموزشی قرار بود با ظرفیت 30 نفر برگزار شود که با استقبال بانوان و توافق استاد دوره، با حضور 40 نفر آغاز شد.

حسن پور ادامه داد: همچنان در خواست های زیادی از سوی بانوان حوزوی و حتی بانوان غیر حوزوی برای شرکت در این دوره وجود دارد.

برپایه این گزارش، این دوره  آموزشی در هشت جلسه دو ساعته تا قبل از سفر اربعین پایان می یابد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha