پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که در چارچوب ضوابط باید از اساتید در این مدرسه نیز استفاده شود، تصریح کرد: طلبه در چارچوب برنامه قابل تربیت است و بدون چارچوب تعلیم و تربیت، علم و عمل و در نهایت پایبندی به اصول تهذیب و اخلاق، طلبه در تراز انقلاب اسلامی و موردنظر مقام معظم رهبری تحقق پیدا نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در مراسم معارفه حجت الاسلام والمسلمین هاشمی گنابادی، مدیرجدید مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با بیان این که این مدرسه دارای پیشینه مثبت و درخشانی می باشد که در مشهد نیز به عنوان یکی از مدارس الگویی به شمار می رود، گفت: این مدرسه هم به لحاظ علمی و هم ارزشی در طراز خود و در جایگاه الگویی شناخته می شود و اساتید انقلابی، فاضل و متخلق در آن مشغول به فعالیتند.

درخشش طلاب زبده و مجاهد مدرسه سلیمانیه در دفاع مقدس

وی با بیان این که از مجموع 60 نفر از طلاب مدرسه علمیه سلیمانیه در سال های دفاع مقدس بیش از چهل نفر به شهادت رسیدند، بیان کرد: برخی از طلاب مدرسه اگر بنا بود عملیاتی در جبهه شروع شود هماهنگی می شد، قبل از عملیات با آنان تماس می گرفتند و بعد از پایان عملیات نیز مجددا به درس های خود باز می گشتند.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: هرجا مثالی از طلبه صالح و درس خوان دانشی، ارزشی، بینشی، فهیم و بصیر زده می شد به همین طلبه های مجاهد مدرسه علمیه سلیمانیه اشاره می کردند چراکه زبده ترین طلاب را در طراز انقلاب اسلامی داشت و فضای مدرسه نیز به همین ترتیب انقلابی محور بود و عوامل آن نیز شخصیت انقلابی داشتند.

مدرسه سلیمانیه در کشور و عرصه بین الملل مرکزیت دارد

حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی با بیان این که آن زمان نیز همه طلاب هم جهت، همراه و با یک روحیه و طرز فکر همسو حرکت می کردند و انصافا این مدرسه مثال زدنی است، خاطر نشان کرد: این مدرسه عملا دارای پیشینه بسیاز زیبا و الگویی هم از جهت اساتید و هم طلابی که در آن مشغول به فعالیت بوده اند می باشد و همه زحمات حاصله نیز محصول تلاش جهادی همه دست اندرکاران مدرسه و اعتقاد به ولایتی بود که سرلوحه حرکت و فعالیتشان قرار داشته و دارد.

وی با بیان این که این مدرسه دارای سابقه جهادی کم نظیری است، ابراز کرد: همه مدیران این مدرسه تا به حال فراوان تلاش کرده اند که به سهم خودم از همه دوستان تشکر میکنم و امیدوارم همان حرکت و تلاش جهادی در راستای آرمان ها با همکاری همه مجموعه مدرسه علمیه سلیمانیه دنبال شود و این مدرسه باتوجه به ظرفیت، مرکزیت و جایگاهی که در کشور و عرصه بین الملل دارد، ان شاء الله جایگاه آن حفظ و با همت جهادی تلاشگران عرصه علم و عمل ارتقا پیدا خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به حضور تمام وقت مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه در این مدرسه و تلاش های بسیار آنان، تصریح کرد: حجت الاسلام گنابادی نژاد در سازمان فرهنگی آستان قدس نیز موفق و آبروی حوزه خراسان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی با بیان این که از میان گزینه های تصدی مدیریت مدرسه علمیه سلیمانیه، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی گنابادی انتخاب موفق و کارسازی شناخته شدند، بیان کرد: همه تلاشگران نسبت به شخصیت علمی و اخلاقی و پیشینه اجرایی درخشان ایشان به عنوان مسئول موفق و قابل احترام و محور فرهنگی در سمت های خود مطلع بوده اند.

وی با بیان این که در جهاد سازندگی ایشان به عنوان حوزوی فاضل، مدیر و مدبر نقش آفرین بودند و در حوزه جزء فضلای انقلابی شناخته می شوند، افزود: ایشان از قبل انقلاب به عنوان شاگردان خاص مقام معظم هبری مجاهدت فعالی داشتند و با هدایت و فرماندهی مقام معظم رهبری آموزه های انقلابی، مکتبی و ایدئولوژیک را از ایشان فرا می گرفتند و در همین راستا حرکت های جهادی را با ایشان ترسیم و تصویر می کردند و پیش می بردند. 

مدرسه سلیمانیه باید مرکز پیاده سازی مطالبات رهبری از حوزه باشد

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: امیدواریم ایشان در مدت تصدی این مدرسه به عنوان یک مدرسه دارای مرکزیت و الگویی، این مهد انقلابی را مرکز پیاده سازی ایده های مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) و مطالبات ایشان از حوزه ها کنند و فعالیت های تحولی را در همان قالب حوزه انقلابی، اندیشه و عمل پیش ببرند و مرکزیت تحول را داشته باشند.

ضرورت پیاده سازی ایده های تحولی حوزه انقلابی خراسان در مدرسه سلیمانیه

حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی با بیان این که همه کمک خواهند کرد تا ایده های مدنظر در عرصه تحول در ابعاد مختلف در این مدرسه به عنوان مرکز تحول آفرین تحقق پیدا کند، بیان کرد: ان شاء الله در حوزه های مختلف مورد فعالیت ایشان، برنامه های تحولی مدنظر مرور و چارچوب های اجرای این برنامه ها نیز با هماهنگی معین و ترسیم خواهد شد.

وی با بیان این که شورای مدرسه و هیئت امنا نیز همکاری حمایتی خود را خواهد داشت و در طول این دوران به عنوان بازوی مشورتی و حمایتی ایشان نقش آفرین خواهد بود، گفت: درارتباط با برنامه های تحولی شورا همکاری در ابعاد تحولی ادامه خواهد داشت و بازوی حمایتی نیز پشتیبانی از ایشان را در ابعاد احیای موقوفات و جذب کمک های خیرین دنبال می کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که در چارچوب ضوابط باید از اساتید در این مدرسه نیز استفاده شود، تصریح کرد: طلبه در چارچوب برنامه قابل تربیت است و بدون چارچوب تعلیم و تربیت، علم و عمل و در نهایت پایبندی به اصول تهذیب و اخلاق، طلبه در تراز انقلاب اسلامی و موردنظر مقام معظم رهبری تحقق پیدا نخواهد کرد.

اولویت نخست فعالیت های مدارس حوزه خراسان باید برنامه های تحولی باشند

حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی با بیان این که در راستای برنامه تحولی حوزه برای مدارس، اولویت نخست و پایه فعالیت های مدرسه برنامه های تحولی است، ابراز کرد: سوای از برنامه های جاری تحولی حوزه که بسیار روی آن کار می شود، هیچ برنامه ای الزام آور نیست و هر برنامه سوای این مسائل تعریف شده موردنظر، حتما باید با معاونین هماهنگ شده باشد.

وی با بیان این که دلیل این هماهنگی با معاونین نیز آن است که مسئولیت نهایی راه را حوزه مدیریت برعهده گرفته و باید پاسخگو باشند، عنوان کرد: ما هرگز با برنامه های خلاقانه مخالف نیستیم، بلکه از برنامه های نوآورانه نیز استقبال می کنیم، اما الزامی نمی تواند روی آن گذاشته شود و حتما این برنامه های خلاقانه باید با حوزه مدیریت هماهنگ باشد.

شایان ذکر است؛ مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان این نشست تودیع و معارفه، از تلاش ها و زحمات خالصانه حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، مدیر سابق مدرسه علمیه سلیمانیه در طول دوران تصدی این مسئولیت تقدیر کرد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha