شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی فرد-امام جمعه اهواز
نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه الگوهای موفق تعاونی‌ها معرفی شوند، گفت: باید با معرفی الگوهای موفق تعاونی‌ها از طریق تبلیغات متعدد اشتغال خرد را بین جوانان و خانواده‌ها فرهنگ سازی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در چهارمین دوره تجلیل از تعاونی های برتر خوزستان، با بیان اینکه مشکل اساسی خانواده‌ها، اشتغال جوانان است اظهارداشت: بستری در فرهنگ ما شکل گرفته و تصور جوانان این است که تحصیلات مساوی با اشتغال دولتی است و اعتقادی به مشاغل خرد ندارند.

وی با بیان اینکه باید با معرفی الگوهای موفق تعاونی‌ها از طریق تبلیغات متعدد اشتغال خرد را بین جوانان و خانواده‌ها فرهنگ سازی کرد، افزود: صدا و سیما و هر دستگاهی که می تواند در زمینه اشتغال گره گشایی کند، باید تمام توان خود را برای فرهنگ سازی این امر به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به این‌که باید الگوهای موفق تعاونی‌ها شناسایی و رسانه‌ای شوند، خاطرنشان کرد: در زمینه مشاغل خرد و تعاونی‌های موفق، نمونه‌های بارزی به ویژه در میان بانوان وجود دارد که باید به دیگران معرفی شوند.

تحریم ها فرصتی برای رشد از درون است

وی تحریم‌ها را از برکات الهی نظام مقدس اسلامی برشمرد و ادامه داد: موافق تحریم نیستیم اما این را می‌دانیم کشورهایی که پیشرفت داشته‌اند، در سختی‌ها رشد کرده‌اند که این وعده الهی است پس ما هم باید با توکل به خدا مشکل را حل و به فرمایش رهبرمعظم انقلاب به تولیدات داخلی توجه کنیم.

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان بومی

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، با بیان این‌که در کشور نخبگان زیادی وجود دارد که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد گفت: جوانان باید به جز تحصیلات، به یادگیری تخصص و حرفه هم توجه کنند.

امام جمعه اهواز، به موضوع صادرات به عراق اشاره کرد و ادامه داد: تا مدتی قبل صادرات زیادی به عراق داشتیم اما چون کیفیت بخشی در مجموعه کاری ما نظارت نمی‌شود باعث پایین آمدن صادرات به این کشور شد؛ از این رو اگر نظارت‌ها بیشتر شود و تولیدی‌ها محصول خود را با بهترین کیفیت عرضه کنند می‌توانیم در این زمینه پیشرفت کنیم.

به مطالبات کارگران سریع‌تر رسیدگی شود

وی، به پرداخت نشدن حقوق برخی کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: باید به مطالبات کارگران سریع‌تر رسیدگی شود تا دشمن آنها را تحریک و مجبور به اعتصاب نکند چون منافقین دنبال سوءاستفاده هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبرمعظم انقلاب به نام سال رونق تولید یاد آور شد: تحقق این امر بخشی برعهده تولید کنندگان است و بخش دیگر مسئولان هستند تا بستر لازم را برای سرمایه‌گذاران فراهم و موانع را رفع کنند.

بخش عمده‌ای از مشکلات اشتغال جوانان برعهده بانک‌ها و وام‌های پر سودشان است

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، با بیان این‌که بخش عمده مشکلات اشتغال برعهده بانک‌ها و وام‌هایی است با بهره زیاد ارائه می‌دهند در حالی که کشورهای موفق بدون دادن یک ریال بهره برای حل مساله اشتغال تلاش می‌کنند، گفت: دولتمردان باید برای رشد مجموعه‌های تولیدی در نظام مقدس اسلامی تلاش کنند.

دولتمردان باید گناه ربا در کشور را به اتمام برسانند

وی در پایان تاکید کرد: دولتمردان باید گناه ربا در کشور را به اتمام برسانند تا بانک های اسلامی بدون اشکال شرعی داشته باشیم چون با این موضوع نمی‌توان زمینه را برای اشتغال فراهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha