جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسینی یمین

حوزه/ استاد حوزه با تاکید بر این که محرم و صفر فرصت خوبی برای توبه و خودسازی است، گفت: این یک تصور غلط است که می گویند فلانی تصادف کرد و از بین رفت، این خود هراس انگیز است، در حالی که تصور صحیح وفات یافتن به معنی یک چیزی را به طور کامل گرفتن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین، عصر امروز در حسینیه امام خمینی (ره) همدان با اشاره به موضوع «مرگ و هنر مردن از دیدگاه اباعبدالله(ع)» گفت: در درجه اول ما باید نوع نگاهمان به مرگ را تغییر دهیم. این یک تصور غلط است که می گویند فلانی تصادف کرد و از بین رفت، این خود هراس انگیز است، در حالی که تصور صحیح وفات یافتن به معنی یک چیزی را به طور کامل گرفتن است.

این کارشناس مذهبی، مرگ را مژده انتقال به عالم دیگر عنوان کرد و  ادامه داد: پس از مرگ هیچ گاه فرد نمی میرد بلکه تنها جسم او می‌میرد و لذا باید مرگ را به عنوان تولدی دیگر مطرح کنیم و بدانیم.

وی با تاکید بر این که محرم و صفر فرصت خوبی برای توبه و خودسازی است، اظهار داشت: ما سه بار در زیارت عاشورا با ادبیات مختلف بیان می‌کنیم "اِنّی أَتَقَرَّبُ إِلَی الله بِحُبِّکُمْ وَ بالْبَراَة مِنْ أَعْدائِکُمْ" به این معنی که با امام حسین(ع) می شود به خدا نزدیک شد.

حجت الاسلام حسینی یمین خاطر نشان کرد: یکی از چیزهایی که می تواند ما را در مسیر قرب به خداوند کمک کند همین یاد مرگ افتادن است که بدانیم هر انسانی خیلی زود تبدیل به اعلامیه ای بر روی دیوار خواهد شد.

این کارشناس مذهبی با معرفی کتاب "کربلا مبارزه با پوچی‌ها" نوشته استاد طاهرزاده اظهار کرد: محرم زمان بصیرت افزایی و توجه به معرفت است و حیف است که در این ماه این چنین کتبی را نخوانیم و وقت خود را با حضور در فضای مجازی هدر دهیم.

وی، حب دنیا را علت ترس از مرگ دانست و گفت: در این کتاب ترس از مرگ همانند یک اختاپوس عنوان شده است که روی مردم افتاده و امام حسین(ع) آمده تا این ترس را در مردم از بین ببرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha