جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تارنمای جامع حوزه خراسان

حوزه/ دومین رویداد ایده پردازی ویژه طلاب حوزه علمیه خراسان با موضوع تولید محتوای فرهنگی ویژه زائرین حرم رضوی فعالیت خود را در مشهد آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزار ی «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام فتاحی معصوم، مدیر مرکز نوآوری و شکوفایی حوزه علمیه خراسان در افتتاحیه  دومین رویداد ایده پردازی گفت:  پس از اعلام فراخوان برگزاری دوره ایده پروری در میان طلاب، این رویداد با ثبت ۵۰ ایده شروع به فعالیت کرد و ۱۰ ایده برتر انتخاب شد.

وی افزود: برای آماده سازی این ایده ها آموزش های لازم از جمله آموزش کسب و کار و ارائه موثر توسط اساتید مربوطه، طی ۶ ساعت برگزار گردید.

حجت الاسلام فتاحی معصوم افزود: بعد از ارائه آموزش های لازم، تیم ها تقریبا یک ماه فرصت داشتند تا اشکالات ایده های خود را برطرف و با کسب آمادگی لازم در رویداد شرکت کنند که در نهایت نیز ۴ ایده ی برتر مجوز ورود به دوره پیش شتابدهی مرکز نوآوری را به دست آوردند.

مدیر مرکز نوآوری و شکوفایی حوزه علمیه خراسان درباره ایده های برتر که توانستند مجوز ورود به مرکز نوآوری پیدا کنند، گفت: ایده مرکز تخصصی بلوغ برای راه اندازی شبکه ای از مشاوران که در بازه دو ساله بلوغ در کنار نوجوانان باشند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند، برای مقام اول و ایده رضوانه بانو با هدف ایجاد شبکه اطلاع رسانی رویدادهای فرهنگی سطح شهر برای بانوان، به عنوان تیم دوم انتخاب شد.

وی افزود: ایده «اسنپ فرهنگی» برای برقراری ارتباط بین تولید کنندگان محصولات فرهنگی و مخاطبان‌شان، و ایده اسکان یار طلاب به منظور راه اندازی سامانه ای برای اسکان طلبه های مسافر در خانه دیگر طلبه ها، به طور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

حجت الاسلام فتاحی معصوم با اشاره به اینکه دوره پیش شتاب به مدت دو ماه برگزار خواهد شد، افزود: به  تیم ها مهارت های  لازم در زمینه کسب و کار دانش بنیان آموزش داده خواهد شد، گفت: با ارائه آموزش های تخصصی به تیم های جدیدالورود  و حمایت های مادی و معنوی این مرکز از تیم های ایده محور طلبگی، در آینده امیدواریم شاهد تولید محصولات و خدمات فرهنگی متناسب با نیازهای جامعه باشیم.

وی یادآور شد: درهای مرکز نوآوری و شکوفایی حوزه علمیه خراسان همیشه به روی طلاب صاحب ایده و تلاش گر باز است و آنان می توانند با ثبت ایده خود در سامانه اینترنتی «مسیر طلبه» شانس خود را برای ورود به این مرکز آزمایش کنند.

در بخش دیگری از این مراسم، مهندس محمد علی طهرانچی، بنیانگذار اپلیکیشن «بادصبا»  به رمزگشایی از عوامل موفقیت یک کسب و کار فرهنگی بین المللی بدون وابستگی به بودجه های فرهنگی دولتی  اشاره و راز اصلی موفقیت خود را کار و تلاش مستمر با الگوی پذیرفته شده علمی مطرح عنوان کرد.

گفتنی است، در این برنامه که با هدف معارفه مربیان عرصه کارآفرینی و تیم های راه یافته به دومین دوره پیش شتاب مرکز نوآوری حوزه علمیه خراسان برگزار شده بود، هریک از تیم ها ایده خود را ارائه نموده و مربیان به تحلیل و بررسی و ارائه نظرات تخصصی پرداختند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha