جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اهل بیت (ع)

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه تربیت حسینی فرزندان به معنای واقعی آینده جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: برای اینکه بتوانیم که تفکر و منش حسینی را در تربیت فرزندان داشته باشیم، ابتدا باید به صورت کامل شخصیت حضرت را بشناسیم و سپس وارد بحث تربیت شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، صبح امروز در حاشیه مراسم شیرخوارگان حسینی که در مهدیه بزرگ شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: مادران و پدران باید بتواند اخلاق حسینی را در زمینه پرورش فرزندان خود به کار ببرند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از اصلی ترین و مهمترین ویژگی امام حسین (ع) اخلاق مداری ایشان از بدو تولد تا لحظه شهادت بود که این خود درس بزرگی برای تمام نسل بشر است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه تربیت حسینی فرزندان به معنای واقعی آینده جامعه اسلامی را تضمین می کند، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم که تفکر و منش حسینی را در تربیت فرزندان خود داشته باشیم، ابتدا باید به صورت کامل شخصیت این امام همام را بشناسیم و سپس وارد بحث تربیت فرزندان شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: امروز جامعه اسلامی به شدت مورد هجوم تفکرات غربی و بیگانه است و در این بین کودکان و فرزندان ما بیشتر را آسیب را می بینند، لذا باید برنامه ای مدون و تخصصی برای مقابله با این ناتوی فرهنگی در دستور کار داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: آشنایی با فرهنگ و زندگی اهل بیت علیهم السلام یکی از راه های مصون ماندن خانواده ها و اعضای آن در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است.

این استاد حوزوی در ادامه بیان کرد: زندگی اهل بیت علیهم السلام با وجود اینکه از سوی دستگاه حکومت همیشه در فشار بودند، سرشار از اخلاقیات و منش های انسانی است و می توان گفت که زندگی امامان و اهل بیت (ع) منشور و کتاب بزرگ اخلاق برای کل عالم بشریت است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تصریح کرد: تقوا، نوع دوستی، دوری از کینه توزی، ادب، علم و... تنها بخشی از شناسنامه خاندان اهل بیت علیهم السلام است که همه این موارد برای ما می تواند یک کلاس درس اخلاق به معنای واقعی باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: از همه مادران و پدران می خواهیم که با مطالعه زندگی ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع) سیره این بزرگان را در تربیت فرزندان خود جاری و ساری سازند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha