جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: مسئولان نباید در دیدار با میهمان‌های خارجی خود را باخته و به شکل غیر مسلمان‌ها در بیاورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره فصیلت عزاداری برای امام حسین ( ع) اظهار داشت: عزاداری برای سیدالشهدا ( ع) عمل به سیره رسول خدا ( ص) است. گریه و عزاداری برای امام حسین ( ع) دارای فضیلت بسیار بالایی است و ائمه معصومین برای اباعبدالله (ع) عزاداری کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس، اظهار کرد: با توجه شعار سال در تهیه نوشت‌افزارها به خرید تولید داخل توجه شود و نماد و نقوش‌های متضاد با فرهنگ دینی و اسلامی نباید روی جلد نوشت‌افزارهای فرزندان ما باشد و باید از نمادهای دینی در این خصوص استفاده شود و مسئولین هم با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری، خانوادها را تشویق کرده و از تولید داخل حمایت کنند.

امام جمعه ارومیه با تجلیل از پزشکان تلاش‌گر ادامه داد: همه پزشکانی که در جهت خدمت به مردم تلاش می‌کنند باید کارهای آن‌ها با معنویت همراه باشد. همه اطباء وسیله خدای متعال هستند و باید به این مسئله به عنوان یک عبادت و وظیفه توجه کنند و ابوعلی‌سینا را الگو قرار دهند.

وی افزود: معنویت و اخلاص در عمل در تاثیرگذاری درمان بسیار مؤثر است و پزشکان باید در مسائل دینی و عمل به فرائض الهی پیش‌قدم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر جزو ضروریاتی دین است؛ امام حسین( ع) صراحتا یکی از اهداف قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر عنوان فرمودند و این مسئله اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را می‌رساند.

وی اضافه کرد: تارک امر به معروف در روایات به مرده‌ای که بین مردم حرکت می‌کند، تشبیه شده است و هر مسلمانی موظف است در موقع مشاهده منکر هم قلبا از آن بیزاری جوید و هم لسانا به نهی از آن روی بیاورد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، تولی و تبری را مقدمه امر به معروف دانست و افزود: ظواهر مسئولین باید ظواهر دینی باشد و نباید در دیدار با میهمان‌های خارجی خود را باخته و به شکل غیر مسلمان‌ها در بیاورند.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: برخی‌ها در مقابل منکرات بی‌تفاوت بوده و در مواجه با آن هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند و این مسئله مخالف دین اسلام است؛ در ورایات بیان شده است که اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید اشرار بر شما مسلط می‌شوند و دعاهای شما مستحاب نمی‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: باید در عزاداری‌ها شئونات دینی مورد توجه قرار گیرد، رعایت حجاب و عفاف، داشتن غیرت دینی، رعایت نظافت در معابر شهری و استفاده از اشعار مناسب با شأن اباعبدالله (ع) از جمله این موارد است.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha