شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زی رش

حوزه/امام‌جمعه سلفچگان بابیان این‌که مبارزه با فساد باید با جدیت دنبال شود، گفت: رئیس‌جمهور باید در مبارزه با فساد پیش‌قدم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان بابیان این‌که ملاک قبولی و ارزش تمامی اعمال ما تقوا است، اظهار داشت: ایام محرم و عاشورا زمان اوج اندوه و مصیبت اهل‌بیت پیامبر اعظم است.

وی ادامه داد: اوج ماتم امام زمان در همین ایام است و ما شیعیان هم باید بیش از هر زمان دیگری عزاداری و اشک و گریه در غم مظلومیت سیدالشهدا (ع) ویاران شهیدش داشته باشیم.

حجت‌الاسلام کتابچی بیان داشت: در فضیلت عزاداری بر حضرت سیدالشهدا فقط یک‌کلام از امام صادق عرض کنم که در قسمتی از این روایت خطاب به معاویه بن وهب فرمود: وَ اِرْحَمْ تِلْک اَلْعُیونَ اَلَّتِی جَرَتْ دُمُوعُهَا رَحْمَةً لَنَا (خدا رحمت کند چشم‌هایی که به خاطر به خاطر محبت ما اشکش جاری می‌شود) وَ اِرْحَمْ تِلْک اَلْقُلُوبَ اَلَّتِی جَزِعَتْ وَ اِحْتَرَقَتْ لَنَا (خدا رحمت کند دل‌هایی که برای ما بی‌قراری می‌کند و از برای غم ما شعله می‌کشد) وَ اِرْحَمْ تِلْک اَلصَّرْخَةَ اَلَّتِی کانَتْ لَنَا (خداوند رحمت کند فریادها و ناله‌های که برای ما زده می‌شود) گاهی دیدید یا خود ما همین حالت را پیدا می‌کنیم که در مجلس روضه از شدت مصیبت امام حسین آن‌قدر دلمان می‌سوزد که فریاد می‌زنیم امام صادق برای این فریاد زدن‌های ما دعا می‌کند.

حجت‌الاسلام کتابچی تصریح کرد: امام حسین (ع) برای گریه کردن و سینه زدن ما شهید نشدند بلکه برای اصلاح وزنده ماندن دین شهید شدند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود بیان داشت: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا هرروز عاشورا و همه زمین‌ها کربلاست. معنای این جمله چیست؟ یعنی هرروز بنشین گریه کن؟ یا اینکه هرروز باید یک نفر شبیه امام حسین کشته شود؟ یا اینکه در هر سرزمینی باید یک نفر مثل امام حسین کشته شود؟ قطعاً چنین معنایی صحیح نیست. هیچ عقل سالمی این را نمی‌گوید. این‌یک تذکر است به ما ای شیعیان و ای عزاداران شهید عاشورا در زمین کربلا مبارزه با ظلم در هر زمان و مکانی هست ببینید شما در کدام جبهه قرار دارید؟ امروز در کدام طرف میدان هستیم؟ کجا ایستاده‌ایم؟

امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: مردم در هرزمانی سه گروه هستند، یا حسینی هستند و یا یزیدی و یا بی‌طرف و تماشاچی، دقیقاً شبیه زمان عاشورا و هرکدام از ما در زندگی خود یا حسینی هستیم و یا یزیدی و یا تماشاچی، نمی‌شود کسی بگوید من جزو هیچ‌یک نیستم و کاری به این حرف‌ها ندارم.

وی با انتقاد از برخی از صحبت‌های که اخیراً مطرح‌شده، بیان داشت: چرا برخی از مسئولان به‌جای حمایت از قوه قضائیه می‌گویند ریشه‌کن کردن فساد با بگیروببند نمی‌شود؟ اگر مفسد را نگیرند پس چه کنند اگر با خائن به مردم بر خود قاطع نکنند پس باید چه کنند؟ حتماً می‌گویید یک حکم مشاور بزنند و کنار خودشان نگه‌دارند یا بگویند ذخیره نظام است؟

حجت‌الاسلام کتابچی بیان داشت: درخواست ملت از دولت به‌ویژه شخص رئیس‌جمهور پیش‌قدم شدن در مبارزه با فساد است.

وی ادامه داد: افراد پاک بسیاری در نهادها و دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف هستند، عدم برخورد با افراد فاسد این افراد پاک را هم مورد اتهام قرار می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha