پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا

حوزه/ تنها آن هایی لبیک گوی واقعی حسین(ع) هستند که نه تنها در شعار بلکه در عمل، حسینی زیسته اند و سبک زندگی شان را با معیارهای مکتب سرخ کربلا تنظیم و هماهنگ کرده اند و بر این مسیر البته استوار باقی می مانند.

خبرگزاری حوزه ، / بگو چه شد که من این قدر دوستت دارم/ بگو محبت ما ریشه در ازل دارد

همه روزها و شب های محرم و صفر، به خصوص دهه نخست ماه محرم، بهترین فرصت است برای عاشقی و این عشق، بی گمان سرآغازی است برای بهتر زیستن؛ زیستنی که حسین بن علی(ع) و یاران وفادارش به ما آموخته اند و رمز آن در این شعار بلند تاریخی هویداست که: "هیهات مناالذله"

عشق و ارادت به آن آغشته به خونی که صاحب عصر و زمان در زیارت ناحیه مقدسه، آن طور سوزناک به او سلام داده و بر مصیبت بی همانند جد بزرگوارش، صبح تا شام گریان است، چنان می باشد که هر انسان حق طلبی را ولو آن که در گمراهی هم باشد، به طریق سعادت، هدایت می کند و می شود ضامن خوشبختی او.

آری! کشتی سید و سالار شهیدان آن قدر بزرگ و وسیع است که همه آدم ها با هر سلیقه و نگرش و رویکردی را به سوی خود می کشاند و این مغناطیس تمام نشدنی دستگاه سیدالشهدا(ع) است که تنها یک بخش آن را در نمایش عظیم اربعینِ این سال ها نظاره گر بوده ایم و هستیم و واقعاً چقدر مشتاق اربعین دیگری هستیم برای حرکت در جاده عشق ... حرکت به سوی حرم ثارالله و مدفن علمدارش!

راه و مرام گدایان آستان امام حسین(ع) چنین است که دل از ولای حضرت ارباب نمی کنند و اعتقاد و باور همیشگی شان این است که که فرمانده همه قلوب، اوست و این ترجمان آن گفته ی درخشان و پرمعناست که حرم سیدالشهدا(ع) در قلب عزاداران و محبانش جای دارد و "قتیل العبرات" شوردهنده به همه آزادگان عالم است و بی شک به همراه این شور، شعوری است که راه را تا مقصد نشان می دهد... قرب الی الله.

و به راستی چه زیبا گفت سید شهیدان اهل قلم در توصیف نینوای سیدالشهدای همه ی تاریخ که "حرم عشق کربلاست و چگونه در بند خاک بماند آن که پرواز آموخته‌است و راه کربلا می‌شناسد و چگونه از جان نگذرد آن کس که می‌داند جان بهای دیدار است!؟ "

گذشت چهارده قرن از روز واقعه نشان می دهد که عمر گذران است و زمان به سرعت از کف آدمی بُرون می رود، اما این عشق و ارادت به آستان قدسی خون خداست که حرارتش روز به روز بیشتر می شود تا زمانی که مهدی موعود(عج) در کنار کعبه از جد مظلومش سخن می گوید و همگان را با حقیقت نهضت عاشورا آشنا می سازد.

افتخار ما این است که با وجود لغزش ها و خطاهایی که داریم، مرید و محب امام حسین(ع) هستیم و به تعبیر شهید سید مرتضی آوینی، "گذار دشمن خود را فریب دهد، آینده از  آن ماست"... آینده از آن حزب اللهی هاست، چرا که محور و قطب نمای حرکت حزب الله، عاشورای حسین(ع) است و شهادت در مکتب او، نهایت آرزو و آمالش.

رحمت واسعه الهی، البته همه را به سوی راه سعادت بخش خویش فرا می خواند و تنها آن هایی لبیک گوی واقعی او هستند که نه تنها در شعار بلکه در عمل، حسینی زیسته اند و سبک زندگی شان را با معیارهای مکتب سرخ کربلا تنظیم و هماهنگ کرده اند و بر این مسیر البته استوار باقی می مانند.

زندگی چیز دیگری شده است، تا به نامت رسیده ایم حسین ...!

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha