جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی اسلامی -عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بی شک تمسک به مکتب عاشورا، خنثی کننده توطئه های دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش اظهار داشت: روایتی از پیامبر اکرم وجود دارد که شیعه و سنی هم آن را نقل کرده اند و آن هم حدیث معروف "حسین منی و انا من حسین" است؛ طبعاً بخش اول این حدیث با توجه این که پیامبر(ص) جد امام حسین از ناحیه مادر است، مشخص است اما بخش دوم بسیار پرمعناست به گونه ای که حتی درباره امام علی(ع) و امام مجتبی (ع) هم چنین تعبیری را نداریم.

وی افزود: در تفسیر این قضیه باید گفت که اسلام و دین و آن چه که مربوط به پیامبر(ص) و رسالت ایشان است، همه این ها استمرار و بقایشان مربوط به حسین بن علی (ع) و شهادت ایشان است چرا که اساساً نهضت حسینی استمراربخش رسالت نبوی و نگهبان قرآن است.

وی اضافه کرد: در واقع دین اسلام به وسیله سیدالشهدا(ع) و نهضت عاشورا، زنده باقی می ماند و تا کنار حوض کوثر به پیامبر اکرم(ص) ملحق می شود.

این استاد حوزه همچنین گفت: از سویی تجربه تاریخی ثابت کرده، هر جا که تا حدی سستی و ضعف و مشکلات، جامعه اسلامی را به خود مشغول ساخته، عاشورا و نام امام حسین (ع) و یاد ایشان باعث شده که آن سستی و ضعف مبدل به نشاط و طراوت و تحرک دوباره شود.

وی بیان داشت: آن چه در طول این چهل سال انقلاب ما با چشم خود دیدیم و به تجارب و محسوسات خود مراجعه کرده ایم، نشان داده ایم، آن چه باعث خنثی شدن توطئه های استکبار و طاغوت شده است، همین نهضت عاشورا بوده و حقیقتاً یاد و نام اباعبدالله (ع) معجزه های بزرگی را در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی رقم زده است.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی همچنین یادآور شد: نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه پس از آن نیز تا به امروز در مواجهه با فتنه ها و آزمایش های مختلف از جنس فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، این نام و یاد امام حسین(ع) بوده که حلال بسیاری از مشکلات و گرفتاری های ما بوده است.

وی گفت: در عرصه بین الملل نیز توفیق حزب الله لبنان، ملت مظلوم فلسطین و یمن و پیروزی های جبهه مقاومت اسلامی در سوریه و عراق و دیگر نقاط، مرهون تمسک به نهضت حسینی است

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم ترویج گفتمان عاشورایی و درس گرفتن از عبرت های عاشورا ابراز داشت: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب نیز ما را به این مهم فرا خوانده اند و مهم هم این است که ما نه فقط در سخن بلکه در عمل به امام حسین(ع) و راه سعادت بخش ایشان تمسک کنیم.

وی در ادامه افزود: ما در مکتب عاشورا، هم احساس داریم و هم منطق و عقلانیت که این باعث تلفیق شور و شعور شده است و لذا در عزاداری ها هم باید توأمان به شور و شعور حسینی و بهره گیری از بُعد عاطفه و عقلانیت و منطق تأکید کرد.

وی بیان داشت: یکی از مصادیق عقلانیت و منطق امام حسین(ع) در روز عاشورا فرمایش ایشان است که فرمود : اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید و حقیقتاً این منطق همه عقلای عالم و همه آزادی خواهان است

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha