پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خواهران طلبه

حوزه/ اولین نشست تخصصی مداحان خواهر شهر درچه با موضوع «اخلاق مداحی»، با سخنرانی خانم شکرانی، استاد حوزه خواهران و با حضور کادر و مبلغین در مدرسه علمیه فاطمیه درچه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم شکرانی در جمع مداحان خواهر شهر درچه به بیان برجسته ترین نعمت های خداوند پرداخت و گفت: بنابر فرمایش امام صادق علیه السلام ما باید سپاسگزار و شاکر کسی  باشیم که به ما نعمت داده است و آن کسی نیست جز خداوند یکتا. چه بسا نعمت هایی به ما ارزانی داشته که از شکر آن غافل هستیم.

استاد حوزه خواهران برخی از نعمت های خداوند را شامل: نعمت وجود؛ امکان داشت که ما در عدم باشیم و هرگز پا به این جهان نگذاریم، نعمت انسانیت؛می توانست آفرینش ما را حیوان یا جامد قرار دهد ولی انسان عنوان اشرف مخلوقات به خود گرفت، نعمت زن؛گرچه بسیاری از زنان جامعه ابراز نارضایتی می کنند، آنان حدیث نبوی را فراموش می کنند که خداوند خطاب به رسول خویش (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: اگر زهرا سلام الله علیها نبود تو و علی نیز آ فریده نمی شدید و این یعنی عزت زن بیان نمود.

وی در ادامه افزود: از دیگر نعمات خداوند؛ نعمت اسلام است که از میان هفتاد و دو فرقه مذهب ما اثنی عشری می باشد، که هر یک از ما از طریق شعب آن چه مبلغ بودن و یا مداحی می توانیم آهنگ زیبای اسلام را بنابر ظرفیت و کمال خویش به مردم ارائه دهیم.

استاد حوزه خواهران گفت: همه ما به عنوان مداح یا مبلغ  باید مزین به یک سری ویژگی هایی باشیم که سبب رشد معرفت مردم نسبت به دین اسلام باشد و در حقیقت پا در سبک و روش غرب نگذاریم که برخی از آن ها عبارتند از: اخلاص، تقوا، تواضع، هدف، اخلاق.

وی افزود: ما باید وفادار به خداوند باشیم و هر نعمتی را در رأس معبود استفاده کنیم و بنابر احساس نیاز مردم خصوصا در حال حاضر که آخرالزمان است در شیوه جذب افراد دقت نظر داشته باشیم. وقتی برای ارائه برنامه های خویش چه در مصائب چه در اعیاد اهل بیت علیهم السلام خلوص نیت، ترس و دغدغه داشتن از دادن اطلاعات غلط به مردم داشته باشیم ناخودآگاه غرور و کبر کنار رفته و با تواضع و در نظر گرفتن هدف و داشتن اخلاق پسندیده می توان در کار خویش مؤفق بود.

 شکرانی در پایان افزود : مسئولیت و کار همه ما دقیق و مهم است و باید در ظاهر و باطن یکسان باشیم و نباید فراموش کرد که اگر ظرف وجود ما کثیف «غیر الهی» باشد هرگز نور معنویت در آن ریخته نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha