چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه پردیسان

حوزه/ خطیب پردیسان با اشاره به اینکه تغییر سرنوشت جامعه در گرو تغییر مردم است، قوام و بقای نظام اسلامی را در گرو زنده ماندن اصل امر به معروف و نهی از منکر دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام و المسلمین سیدصمصام‌الدین قوامی، در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه با اشاره به ماجرای فرزدق شاعر در ماجرای عاشورا گفت: این شاعر در مسیر حج با امام ملاقات کرد و گفت قلوب کوفیان با توست و شمشیرهایشان با بنی‌امیه. فرزدق آدم خوبی بود، در زمان امام سجاد علیه‌السلام برای امام شعر گفت، اما یک کلام به امام نگفت ما را ببر به کربلا. دنیا نمی‌گذارد شمشیرها به نفع امام باشد. این شاعر چرا نرفت کربلا؟ آن‌قدر رمز و راز در این عاشوراست که آدم دچار حیرت می‌شود.

خطیب جمعه پردیسان با اشاره به انتقاداتی که در ماجرای کشتار 17 شهریور متوجه امام خمینی رضوان‌الله‌علیه شد افزود: مصلحت‌اندیشان گفتند شاه شیعه است و خون‌ها تلف می‌شود! در 17 شهریور امام مورد شماتت واقع شد، از طرف راحت‌طلبان و عافیت‌طلبان و مصلحت‌اندیشان. من خودم در میدان بودم، می‌گفتند شاه ماندنی است ولی ما که نسل نویی بودیم می‌گفتیم شاه رفتنی است. 17 شهریور قیام را به انقلاب تبدیل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی با اشاره به آیه‌ی 104 سوره‌ی آل عمران و تأکید خداوند متعال بر لزوم اقامه‌ی فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر، فلسفه‌ی اصلی قیام سیدالشهدا علیه‌السلام را احیای این فریضه عنوان کرد و یادآور شد: بیمه‌ی یک نظام اجتماعی و دینی به نظارت عمومی است. دعوت به خیر را در منبرها آموزش دهید؛ اینکه منکر چیست و معروف چیست. امر به معروف از جهاد مهم‌تر است. در منبرها بگوئید و دعوت به خیر کنید؛ امر به معروف پیشینه و پشتوانه‌ی آموزش دارد، جامعه را آماده کنید تا مردم به این فریضه عمل کنند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به اینکه تفرق و تعدد نهادهای متولی امر به معروف و نهی از منکر یک خطاست خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی 26 نهاد را مسئول امر به معروف کرده است. همین بزرگترین خطاست. چون همه توکل می‌کنند. اگر می‌خواهید به تمدن نوین و جامعه اسلامی برسید، شرطش این است که امر به معروف کنید.

خطیب پردیسان با اشاره به اینکه تغییر سرنوشت جامعه در گرو تغییر مردم است، قوام و بقای نظام اسلامی را در گرو زنده ماندن اصل امر به معروف و نهی از منکر دانست و تأکید کرد: تا مردم درست نشوند خدا چیزی را تغییر نمی‌دهد. هر کس سلطانی را ببیند که با جور نشسته است و انقلاب و قیام نکند و اکبر و اصغر را نیاورد، بر خداست که او را در مدخلش (جهنم) وارد کند.

امام جمعه پردیسان با تأکید بر اینکه امام و رهبر جامعه در امر به معروف و نهی از منکر، باید خود پیشگام باشد گفت: امام خودش جلو است عقب نیست؛ می‌گوید تعال. این امام است. خودش در میدان است و همه هستی‌اش را می‌آورد.

امام جمعه پردیسان با اشاره به برخوردهای اخیر قوه‌ی قضائیه با مفسدان گفت: مردم این روزها از قوه قضائیه راضی و مفسدین ناراضی‌اند، چون سراغ دانه‌درشت‌ها می‌رود. نترسید و شجاع باشید، مردم با شما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی با اشاره به اینکه حرکت شهدای مدافع حرم در امتداد قیام اباعبدالله علیه‌السلام است تأکید کردند: در سال 2015 عده‌ای از مدافعان حرم صدای او را از قعر تاریخ شنیدند و رفتند تا از حرم دفاع کنند. درود بر شما. مرگ بر امریکاهای امروز ما، همان نهی از منکر است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha