جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بری

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امر معروف به معروف و نهی از منکر مسئولیت فطری، انقلابی و حقوق بشری همه مسلمانان است و درواقع این کار دفاع از حقوق ملت است.


در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، بابیان این‌که امربه‌معروف و نهی از منکر نقش مهمی در جامعه دارد، اظهار داشت: بر اساس آیات شریفه قرآن کریم امربه‌معروف و نهی از منکر یک مسئولیت اجتماعی و یک کار جمعی است.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایش خداوند متعال یک گروهی باید در این زمینه وارد عمل شوند و مردم را به امربه‌معروف و نهی از منکر دعوت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبی بیان داشت: هم خود این کار جمعی بوده و طبیعی است که یک جمعی بر روی یک منکری موضع‌گیری کنند تأثیر بیشتری دارد اما این موضوع امربه‌معروف فردی را تحت شعاع قرار نمی‌دهد و مسلمانان فردی نیز باید این فریضه را انجام دهند.

وی افزود: شاخص امت اسلامی که به‌عنوان برترین امت در جهان پدید آمده است امربه‌معروف و نهی از منکر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در قرآن آمده است که شما بهترین امت هستید که در عالم ظهور پیدا کردید و شاخص شما هم امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی بیان داشت: در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی بدون شک مسئولیت داریم و علاوه بر این امربه‌معروف و نهی از منکر فطری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبی افزود: خود مردم در بسیاری از زمینه‌ها امربه‌معروف و نهی از منکر را انجام می‌دهند آن چیزی که بین کشورهای مختلف تفاوت دارد مصداق‌های آن است.

وی ادامه داد: وقتی در جامعه مسئله اجتماع مطرح می‌شود هر منکری که در جامعه رخ دهد آسیب آن به همه افراد جامعه سرایت می‌کند و یک کار فردی که درون خانه انجام می‌دهد نیست البته منکراتی که در درون خانه انجام می‌شود به دلیل آثار روحی که در فرد می‌گذارد بعدها به جامعه هم سرایت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبی تأکید کرد: همه مردم در برابر ناهنجاری اجتماعی هم مسئولیت اجتماعی دارند و باید اقدام کنند.

وی با بیان این‌که امر معروف به معروف و نهی از منکر مسئولیت فطری، انقلابی و حقوق بشری همه مسلمانان است، ادامه داد: درواقع این کار دفاع از حقوق ملت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha