سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تشکر از مردم و طلاب همدانی برای توجه به امر به معروف و نهی از منکر و ساکت نبودن در برابر منکر، تصریح کرد: حمایت از آمرین به معروف نیاز ضروری امروز است، چرا که این مسیر، مسیر امام حسین(ع) بوده و هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان آیت‌ الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان، عصر روز گذشته در مراسم پرشکوه استقبال مردمی از پرچم حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل با تقدیر از حضور مردم در این مراسم خاطر نشان کرد: باید خداوند را شکر کنیم که امام حسین(ع) را به ما عنایت کرده است.

وی افزود: همان طور که از قرآن کریم به عنوان هدایت کننده نام برده می شود از امام حسین (ع) نیز باید به عنوان چراغ هدایت یاد کرد، چرا که هر ساله میلیون‌ها انسان عاشق در ایام محرم  و اربعین به سمت حضرت قدم بر می دارند و با تمسک به این چراغ هدایت مسیر را می یابند و توبه می‌کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیامبر (ص) امام حسین (ع) فرزند را عزیز دل خود عنوان کرده اند، ابراز داشت: اظهار ارادت به مسائل دینی و شعائر الهی که امروز توسط مردم همدان رقم زده شده است از وظایف ما می باشد.

وی تصریح کرد: امروز و در شرایط فعلی پیگیری اهداف‌ امام حسین(ع) و ادامه راه ایشان و تبیین دلایل و اهداف و فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا از مهم ترین و اصلی اولویت های شیعیان است.

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر این که کشورهای اسلامی به خصوص جمهوری اسلامی ایران باید استکبار ستیزی حضرت را الگو خو قرار دهند اظهار داشت: امام حسین (ع) در برابر مستکبر زمانش ایستاد و درس "هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة را با عمل خود به همگان آموزش داد.

وی یادآور شد: در طول چهل سال گذشته و به برکت انقلاب اسلامی، رهبری‌ امام خمینی و رهبر معظم انقلاب، استکبارستیزی را آموزش دیده ایم و در جبهه مقاومت و در مقابل تمام نقشه های دشمنان در تمام این سال ها با قدرت ایستاده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان توجه ویژه به مسائل دینی را خواستار شد و گفت: ما دوستداران اهل بیت(ع) باید بسیار بیشتر از دیگران مراقب نماز و پرداخت زکات و خمس خود و واجبات دین خود همچون امر به معروف و نهی از منکر را زنده نگه داریم.

وی با تشکر از مردم و طلاب همدانی برای توجه به امر به معروف و نهی از منکر و ساکت نبودن در برابر منکر، خاطر نشان کرد: حمایت از آمرین به معروف نیاز ضروری امروز است، چرا که این مسیر، مسیر امام حسین(ع) بوده و هست.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اینکه عده ای می گویند امر به معروف و نهی از منکر اثر ندارد، اشتباه است، وظیفه ما گفتن این موضوع است حال بنا به شرایط این تذکر گاهی موثر واقع می‌شود و گاهی هم اثر داده نمی شود، اما در هر صورت ما باید به وظیفه الهی خود عمل کنیم.

وی در پایان با اشاره به این که حضور در این مراسم ها باید بر آگاهی بخشی ما اثر بگذارد، اظهار داشت: برداران و خواهران عزیز رعایت حجاب تنها مختص به مجالس امام حسین(ع)، محرم و مراکز زیارتی ندارد چرا که رعایت حجاب در همه شرایط لازم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha