جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیش از 60 درصد تولیدکنندگان محصولات حلال در مالزی غیرمسلمان هستند

حوزه/ وزیر کابینه نخست وزیری مالزی در سخنرانی در یک نمایشگاه حلال ضمن بیان اینکه بیش از 60% تولیدکنندگان محصولات حلال مالزی غیرمسلمانان هستند، فروشندگان مسلمان را به گرفتن این گواهینامه ترغیب کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از malaymail، براساس داده هایی که از سازمان توسعه اسلامی مالزی (جکیم) دریافت شده، بیش از 60 درصد تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات حلال را در این کشور شرکت های چندملیتی متعلق به صاحبان غیرمسلمان تشکیل می دهند.

مجاهد یوسف یکی از وزرای کابینه نخست وزیری گفته علت آن است که تولیدکنندگان غیرمسلمان از اهمیت دارا بودن گواهینامه حلال برای محصولات شان چه در بازار بین المللی و چه بازار داخلی اطلاع یافته اند.

وی روز گذشته در سخنرانی خود که نمایشگاه حلال فست جکیم در مرکز کنوانسیون های بین المللی برگزار شد گفت: از سوی دیگر بسیاری از تاجران هستند (مسلمانان و قوم های بومیپوترا) که هنوز گواهینامه حلال دریافت نکرده اند.

مجاهد خاطرنشان کرد اگر یک محصول گواهینامه حلال این سازمان را دریافت کند، صرف نظر از اینکه تولیدکننده آن مسلمان یا غیرمسلمان باشد، درصورتی که از پروسه حلال پیروی کرده باشد، بلافاصله به عنوان یک محصول پاک و حلال اسلامی به رسمیت شناخته خواهد شد.

به همین جهت وی تولیدکنندگان مسلمان و بومیپوترا را که هنوز گواهینامه حلال دریافت نکرده اند، به دریافت این گواهینامه ترغیب نمود.

وزیر در همین راستا گفت: با داشتن گواهینامه حلال، این شرکت ها قادر خواهند بود نه تنها در سطح داخلی بلکه در سطح ملی و حتی در بازارهای بین المللی رقابت داشته باشند و دسترسی بیشتر به محصولات و اعتماد مصرف کننده را به دست بیاورند.

وی در ادامه به خبرنگاران نیز گفت: اسلام هرگز به پیروانش نیاموخته که محصولات را براساس نژاد فروشنده بخرند بلکه تاکید کرده که اهمیت در پاکیزگی و حلال بودن است. به عنوان یک مسلمان من وقتی به خارج سفر می کنم همیشه دنبال غذای حلال هستم، صرف نظر از اینکه از چه کسی خرید می کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha