جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری هدف از قیام عاشورا را مخالفت با ظلم و بی دینی و «نه» گفتن در مقابل دشمنان دین خدا و دشمنان انسانیت دانست و گفت: حضرت امام می فرمود: امام حسین(ع) با عده کم، همه‌چیزش را فدای اسلام کرد؛ مقابل یک امپراتوری بزرگ ایستاد و «نه» گفت؛ هر روز باید در هر جا این «نه» محفوظ بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری در مراسم عزای حسینی در جمع مردم شهر چغادک بر لزوم توجه به هدف قیام عاشورا تاکید کرد و گفت: عزاداری وسیله رسیدن به هدف عاشورا است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) که بسیار بر آن تأکید شده و آثار و برکات عجیبی دارد، تمام عظمت عزاداری به خاطر وسیله بودن آن برای رسیدن به یک هدف بزرگتر است. 

مدیر حوزه علمیه بوشهر افزود: هدف این است که انسان با عزاداری، عاشورا و قیام امام حسین (ع) را به خوبی بشناسد و از آن درس بگیرد، برخی از افراد متأسفانه در وسیله می مانند ولی از اصل هدف غافل می شوند و لازم است مبلغین گرامی که عزاداری را برای مردم تشریح می کنند باید هدف از عزاداری را به خوبی تشریح کنند نه اینکه در وسیله بمانند و هدف را فراموش کنند.

حجت الاسلام خدری، هدف از قیام عاشورا را مخالفت با ظلم و بی دینی و «نه» گفتن در مقابل دشمنان دین خدا و دشمنان انسانیت دانست و افزود: حضرت امام می فرمود: امام حسین(ع) با عده کم، همه‌چیزش را فدای اسلام کرد؛ مقابل یک امپراتوری بزرگ ایستاد و «نه» گفت؛ هر روز باید در هر جا این «نه» محفوظ بماند.

وی با بیان اینکه عاشورا مقابله همیشگی اسلام با کفر است، ابراز داشت: وقتی گفته می شود عاشورا را زنده نگه دارید یعنی هدف عاشورا باید زنده نگه داشته شود، یعنی اینکه به این فکر کنیم که کربلا صحنه‌ای مقابله اسلام با کفر بوده است پس امروز هم باید این صحنه باشد و باید بر همین اساس حرکت کنیم. 

امام جمعه چغادک ابراز داشت: کربلا میدان مقابله عدل با ظلم بوده است، پس امروز هم باید حسینیان در همین مسیر حرکت کنند. کربلا صحنه مقابله افراد با ایمان ولی کم تعداد در مقابل افراد بی ایمان پر تعداد بوده است، پس امروز هم ما نباید از تعداد کم بترسیم و باید به راه انقلاب ادامه دهیم. 

حجت الاسلام خدری بیان داشت: کربلا صحنه جانفشانی و از گذشتن از خود در راه حق و حقیقت و اسلام ناب بوده است، پس امروز هم باید ما آماده جانفشانی در راه دین مبین اسلام باشیم؛ خوشا به حال شهیدان عزیز ما که راه حسین را به خوبی شناختند. هدف از عاشورا را شناختند. هدف عزاداری را شناختند و با معرفت و شناخت عزاداری کردند و در مسیر عاشورا حرکت کردند. 

وی با تاکید بر درس گرفتن از شهدا گفت: ما باید از شهدای عزیزمان درس بگیریم. کسی گمان نکند با بی توجهی به شهدای عزیز می تواند حسینی باشد و عاشورا را درک کند، اگر شهیدان و پیام عزت بخش و حیات آفرین شهیدان را درک کردیم می توانیم عاشورا و کربلا و راه حسین (ع) را درک کنیم. 

مدیر حوزه علمیه بوشهر ادامه داد: جوانان و نوجوانان عزیزی که از کربلا سرمشق گرفتند و با افتخار به استقبال شهادت رفتند؛ بعضی از آنان تعلقات دنیوی و زن و فرزند داشتند اما همه را رها کردند به عشق اسلام و به عشق هدف ابی عبدالله علیه السلام. بعضی هم نوجوان بودند ولی آگاهانه و با افتخار، شهادت را انتخاب کردند. 

حجت الاسلام خدری ادامه داد: بعضی از نوجوانان با مانع مواجه می شدند و فرماندهان اجازه رفتن به جبهه به آنان نمی دادند ولی با اصرار زیاد دیگران را راضی می کردند تا به جبهه بروند. نوجوانی مثل شهید مرحمت بالازاده با  طی مسافت زیاد خودش را رساند به رهبر معظم انقلاب که آن روز رئیس جمهور بود، گفت من 13 ساله هستم به خاطر سن کم به من اجازه جبهه رفتن نمی دهند. اگر این درست است پس به سخنرانان و روضه خوانان بگویید از این به بعد روضه حضرت قاسم(ع) نخوانند. ما این گونه نوجوانانی داشته و داریم که درس عاشورا و کربلا را از حضرت قاسم(ع) یاد گرفته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha