جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 863292
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
حجت الاسلام میرزائی

حوزه/ حجت الاسلام میرزایی گفت: امسال در دهه اول ماه محرم 36 هیئت مذهبی در قالب طرح «شمیم حسینی» از موقوفات و کمک‌های خیرین استفاده خواهند کرد.

حجت الاسلام داود میرزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اجرای طرح «شمیم حسینی» در آذربایجان‌غربی خبرداد و اظهار داشت: ۳۶ هیأت مذهبی در دهه نخست ماه محرم امسال و در قالب" طرح شمیم حسینی "حمایت خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای طرح «شمیم حسینی» برای اولین بار در کشور، گفت: امسال طرح «شمیم حسینی» به‌عنوان طرح جدید سازمان اوقاف به صورت ملی در سراسر کشور با ۳ سرفصل روضه‌خوانی، اطعام و تعزیه‌داری موقوفاتی که قید مکان ندارند، برگزار می‌شود .

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در اجرای این طرح موقوفات مربوط به اطعام عزاداران و تعزیه بدون قید زمان و مکان مورد توجه قرار می‌گیرد و بر این اساس، نمایشگاه اقلام مورد نیاز برای اطعام در هیئات با حضور اصناف محلی و فروشندگان در امامزادگان و بقاع شاخص استان برگزار می‌شود که در این زمینه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، فروشندگان لوازم و تجهیزات عزاداری و خیرین از هیئات مذهبی حمایت می‌کنند.

وی همچنین میزان کمک‌هایی که از هیئات مذهبی در این طرح صورت می‌گیرد را یک میلیون تومان کمک نقدی و ۳۰ درصد تخفیف خرید اعلام کرد و گفت: هیئات مذهبی محصولات خود را در این طرح با 30 درصد تخفیف دریافت می‌کنند و اداره کل اوقاف در ضمن این تخفیف، یک میلیون تومان به هیئات مذهبی کمک می‌کند.

 حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: این طرح با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود و هدف از این طرح ارائه خدمات مورد نیاز هیات‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها در قالب اجرای نیات واقفین خیراندیش ، شامل مواد غذایی جهت پخت نذری، برنج، قند، چای، روغن، ظرف یکبار مصرف و ... در بقاع شاخص استان می‌باشد.

وی افزود: شهرستان های ارومیه، خوی و نقده، با توجه به نیات مرتبط مجری این طرح در استان می باشند و امسال ۱۵ هیئت مذهبی در ارومیه، ۷ هیئت در خوی و ۱۴ هیئت در نقده تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت .

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی تصریح کرد:هر ساله 48 هیات در استان از موقوفات مرتبط ازمحل عواید اجرای نیات روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام استفاده می‌کنند و امسال این تعداد به 36 عدد رسیده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha