جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عزاداری

حوزه/ حجت الاسلام مومنی گفت: امروز شبهه وارد می کنند که چرا هزینه خیمه های حسینی را صرف فقرا نمی کنید، چرا این افراد مطرح نمی کنند که هزینه ۱۰ میلیون دلاری واردات غذای سگ و گربه را خرج فقرا نمی کنند؟ چرا این میزان بالای هزینه واردات لوازم آرایش زنان را کم نکرده و به فقرا کمک نمی کنند؟.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، ظهر امروز در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، در جلسه عزای حسینی اظهار کرد: امام حسین(ع) در روایتی فرمودند از رسول اکرم(ص) نقل است که به اندازه معرفت هرکس به هر فرد، احسان کن، بنابراین ملاک و معیار احسان اهل بیت به انسان ها به اندازه معرفت اشخاص است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: متاسفانه جامعه فعلی نسبت به شناخت اهل بیت(ع) دچار کوتاهی است و مردم محدود به ظواهر شده اند، لذا تبیین و تعریف فضائل ائمه اطهار(ع) و امام حسین(ع) برای مردم در مجالس عزا لازم و ضروری است.
 

*  بد حجابی نتیجه کم عمقی باور و ایمان مردم است

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) چراغ امروز هدایت بشری است، بنابراین اباعبدالله الحسین(ع) باید توسط مبلغین و روحانیون به مردم شناسانده شود؛ عمق ایمان و باور به خدا در دل مردم کم سو شده است، لذا باید فضایل و مناقب سیدالشهدا(ع) مکرراً بیان شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: ریشه مشکلات متعددی چون بد حجابی در جامعه، در کم عمقی باور وایمان مردم است؛ اعتقاد نداشتن به آخرت و قیامت وخدا موجب بروز آسیب ها و مشکلات می شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای خدشه وارد کردن بر اصل دین داری، اظهار کرد: هدف قیام اباعبدالله الحسین(ع) باید صحیح تبیین و بر امر به معروف ونهی از منکر به عنوان هدف قیام تاکید شود.
 

*روحانیون در مجالس عزا، ذائقه ساز باشند نه پیرو ذائقه

حجت الاسلام مومنی خطاب به مبلغین و روحانیون عنوان کرد:  نباید با مطلب بی مورد و بدون اولویت موجب دور شدن مردم  از مساجد و مجالس عزای حسینی شویم؛ نباید روحانیون و مبلغین  در مجالس عزای حسینی پیرو ذائقه مردم باشند، بلکه باید جلودار و جهت ده  در این زمینه حرکت کنند.

وی ابراز داشت: باید روی ذائقه مردم‌ کار بشود  و با بیان معارف اهل بیت(ع) ذائقه ها را اصلاح کنیم، لذا روحانیون و مبلغین باید در مجالس عزاداری روشنگری و خط دهی کنند و مانع از انحراف شوند.
 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه باید از اباعبدالله الحسین(ع) واقعی سخن گفت، اذعان داشت: مراقب باشیم برای حسینی عزاداری نکنیم که با سیدالشهدای کربلا، فرسنگ ها فاصله داشته باشد.

وی با بیان این که دشمن به قدرت مکتب اهل بیت(ع) و دستگاه ابا عبد الله الحسین(ع) پی برده و کارکرد اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی را  فهمیده و رصد کرده است، یادآور شد: اگر امروز شاهد مشکلاتی در عرصه جامعه و نحوه رفتار جوانان هستیم به دلیل کم کاری  و عمقی کار نکردن ما در عرصه دین است.

*پاسخی به یک شبهه

حجت الاسلام مومنی ادامه داد:  امروز شبهه وارد می کنند که چرا هزینه خیمه های حسینی را صرف فقرا نمی کنید، چرا  این افراد مطرح نمی کنند که هزینه ۱۰ میلیون دلاری  واردات غذای سگ و گربه را هزینه فقرا نمی کنند؟ چرا این میزان بالای هزینه واردات لوازم آرایش زنان را کم نکرده  و به فقرا کمک نمی کنند؟.

*تنها راه رستگاری دنیا و آخرت اباعبدالله الحسین(ع) است

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد:  قیام اباعبدالله(ع) یک  قیام سیاسی است و سیاسی کردن مجالس عزای حسینی شبهه دیگری است که عده ای جاهل و غافل در برابر انقلابیون مطرح می کنند. دشمن واقعا از جهات مختلف علیه مکتب اباعبدالله الحسین(ع) کار می کند، دشمن در پی کم فروغ کردن مکتب اهل بیت(ع) است و راه مبارزه و مقابله با این توطئه دشمن، افزایش معرفت مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) است، به مردم بفمانیم تنها راه رستگاری دنیا و آخرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

  

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha