جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
photo_2019-09-07_16-50-50.jpg

حوزه/ حجت‌الاسلام سهرابی گفت: در اندیشه امام و رهبری نقطه شروع فهم حقیقت مقام زن یک نگاه عرفانی است، چون اگر بخواهیم به حقیقت مقام زن پی ببریم باید نگاه عرفانی به موضوع داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر سهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران، در جمع دانشجویان دختر مسلمان کشور ترکیه که عصر امروز میهمان مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر بودند، با اشاره به جایگاه زن در گفتمان انقلاب اسلامی، گفت: توجه به مقام زن در اندیشه رهبران انقلاب اسلامی ایران، نگاه به حقیقت زن است و اگر بخواهیم تعریف انقلابی، فرهنگی، دینی و اجتماعی از زن ارائه کنیم، نقطه آغازین بحث، جایگاه و حقیقت تکوین زن در عالم خلقت است که باید مد نظر قرار بگیرد.

وی با بیان این که زن در نگاه اسلامی قلب جامعه است، ادامه داد: اگر ما فهم درستی از حقیقت زن داشته باشیم آن وقت می توانیم جایگاه زن را در فرهنگ و اجتماع و خانواده و نسبت بین مرد و در حرکت های اصلاحی و تحولی را متوجه بشویم و این موارد در حول یک مبنا به نام حقیقت زن در عالم خلقت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران افزود: در اندیشه امام و رهبری نقطه شروع فهم حقیقت مقام زن یک نگاه عرفانی است، چون اگر بخواهیم به حقیقت مقام زن پی ببریم باید نگاه عرفانی به موضوع داشته باشیم و اگر در موضوع زن بخواهیم وارد شویم باید با یک نگاه عرفانی به قضیه نگاه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سهرابی گفت: در نگاه امام خمینی(ره) اینطور است که زن قلب جامعه است و این مقام  زن نقطه شروع شناخت زن در جامعه می شود یعنی اگر جامعه را یک پیکر انسانی متصور کنیم زنان جامعه از نگاه رهبر انقلاب قلب جامعه است.

وی ادامه داد: قلب در وجود انسان ظرف محبت ها، گرایش ها و تمایل ها است. ما یک عقل را داریم در وجود خودمان و یک وجه دیگر رفتار و فعل در وجود ما است و یک وجهه اصلی می شود قلب ما است که حقیقت وجود ما است.

وی در مورد ویژگی درون انسان افزود: قلب وجود انسان تعیین میکند که در مورد چه چیزهایی فکر کند و به چه سمتی حرکت کند و چه رفتار هایی را انجام دهد که همه این موارد را قلب تعیین میکند که انسان چگونه رفتاری داشته باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی تهران گفت: قلب چیزی را قبول خواهد کرد که دوست خواهد داشت و رفتاری را قبول خواهد داشت که به آن تمایل داریم.

وی با مقایسه جامعه و پیکر انسان بیان داشت: متناظر با این قلب انسانی و قلب جامعه که زن می باشد، اگر این ظرف تمایلات و گرایش های متعالی جامعه را هدف و آرمان بپذیرد و دنبال کند جامعه به سمت آرمان و هدف عالی پیش خواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین سهرابی ادامه داد: پس اگر یک جامعه ای خواست انقلابی باشد و حرکت و رشد کند و تحول ایجاد کند، ناگزیر اول باید قلب جامعه بخواهد که در این مسیر انقلاب و تحول قرار گیرد و جامعه را در مسیر آرمان خود پیش ببرد و باید پذیرفت که جایگاه زن یک جایگاه انقلابی است.

وی با اشاره به فرمایش امام رضوان الله علیه در مورد جابگاه زن گفت: امام خمینی(ره) خطاب به زنان می فرمایند، شاه به دست شما زنان از کشور بیرون رفت. شما زن ها بودید که انقلاب کردید. در ظاهر می بینیم که مردان در صحنه انقلاب بودند، ولی توضیحی رهبر کبیر انقلاب می فرماید این است که شما زنان شاه را از کشور راندید. یعنی در وهله اول خانم ها انتخاب کردند که یک نظام الهی باید شکل بگیرد و این باعث شد که جامعه به این سمت گرایش پیدا کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی تهران گفت:در همه آرمان های اجتماعی اول زنان هستند که باید آن آرمان و هدف رو انتخاب کنند و این آرمان چه دنیایی و چه الهی بستگی به انتخاب زنان آن جامعه است و در نهایت زنان هستند که مسیر و هدف و آرمان جوامع را رقم می زنند.

حجت الاسلام و المسلمین سهرابی در پایان خاطرنشان کرد: در فرمایشات رهبر کبیر انقلاب است که خطاب به زنان میفرمایند؛ شما رهبران جامعه اسلامی هستید و من شما را به عنوان رهبر این جامعه قبول دارم.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha