پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ سنگربان مرزهای عقیدتی و فکری جامعه بوده اند، گفت: باید حوزه ای پویا و پاسخگو داشته باشیم، لذا همه مدیران، اساتید و طلاب باید در جهت رشد و تعالی حوزه قدم بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، عصر امروز در نشستی با معاونان مدیریت حوزه علمیه قزوین ضمن تسلیت ایام عزای حسینی، به تبیین نقش مهم حوزه های علمیه در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: حوزه علمیه پایگاه مکتب اهل بیت (ع) است و امروز دشمنان در تلاش هستند که این پایگاه مهم را تضعیف کنند، لذا باید هوشیار باشیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ سنگربان مرزهای عقیدتی و فکری جامعه بوده اند، ادامه داد: کار روحانیت در عرصه فرهنگی کاری بسیار سخت و پیچیده است و باید با قدرت در مقابل هجوم فرهنگی دشمن به مردم و جوانان بایستند و پاسخ شبهات را بدهد.

وی تلاش برای ارتقای بیش از پیش حوزه های علمیه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: باید حوزه ای پویا و پاسخگو داشته باشیم، لذا همه مدیران، اساتید و طلاب باید در جهت رشد و تعالی حوزه قدم بردارند

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در ادامه به نقش و جایگاه حوزه علمیه قزوین اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه حوزه قزوین با این سابقه درخشان تاریخی، از لحاظ اساتید و طلاب جایگاه خوبی دارد.

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین نیز در این  جلسه، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود موظف هستیم طلبه ای تحویل جامعه بدهیم که پاسخگوی نیازهای امروز بشر باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز همه آحاد مردم  از روحانیت و حوزه های علمیه انتظارات بسیاری دارند و ما نیز باید در برابر آنها پاسخگو باشیم.

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha