جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که امروز جامعه ما نیازمند شناخت بیشتری نسبت به نهضت عاشورا است، افزود: این وظیفه مبلغان دینی، هیأت های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) است که این سطح شناخت جامعه را بیشتر افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر روز گذشته در دیدار جمعی از هیأت امناء بقاع متبرکه و امامزادگان در ساری با تسلیت ایام عزاداری حسینی، بر ضرورت کسب معرفت حسینی در این عزاداری ها تأکید کرد.

وی با بیان این که امروز جامعه ما نیازمند شناخت بیشتری نسبت به نهضت عاشورا است، افزود: این وظیفه مبلغان دینی، هیأت های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) است که این سطح شناخت جامعه را بیشتر افزایش دهند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که جامعه بدون شناخت نمی تواند در برابر دشمن باطل موضع گیری مناسبی داشته باشد، خاطرنشان کرد: مبلغان و وعاظ در ماه محرم باید بیشتر به فلسفه و اهداف قیام حسینی بپردازند تا سطح شناخت جامعه به ویژه نسل جوان نسبت به این نهضت مهم را تقویت کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که شور حسینی در ماه محرم باید با معرفت حسینی همراه باشد، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت آرمان ها و ارزش های حسینی در جامعه امروز بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز علیرغم همه دشمنی ها با اسلام و اهل بیت(ع) فرهنگ حسینی در جهان گسترش یافته است، گفت: این نشان می دهد که فرهنگ حسینی مرز و کشور نمی شناسد و در همه نقاط جهان گسترش می یابد.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به سابقه ولایت مداری مردم مازندران در ادوار مختلف تاریخ اشاره کرد و با بیان این که مردم این دیار عاشق و دلداده اهل بیت(ع) هستند، گفت: در همین راستا بیش از 70 درصد موقوفات استان وقف عزاداری حسینی است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که وجود بیش از چهار هزار و 500 هیأت مذهبی در استان نشان دهنده دیندار بودن مردم این دیار است، افزود: مردم مازندران همواره در اثبات ارادت خود به اهل بیت(ع) و نوادگان آنها پیشگام بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اوقاف از محل موقوفات برنامه های متعددی را در ماه های محرم و صفر در استان اجرایی خواهد کرد، گفت: در همین راستا طرح شمیم حسینی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات و در قالب بن خرید اقلام اطعام از فروشگاه محصولات غذایی بین هیات های مذهبی توزیع می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha