جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی جباری

حوزه/ حجت الاسلام جباری گفت: امروز تنها «یا حسین» گفتن برای حضور در اردوگاه اباعبدالله(ع) کافی نیست و باید دل‌ها را حسینی کرده و در شادی و غم‌های اهل بیت در کنار آن‌ها بوده و آن‌ها را یاری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام علی جباری، شامگاه شنبه در مراسم عزاداری سالار شهیدان که در مسجد قمر بنی هاشم(ع) شهرستان تکاب برگزار شد، اظهار داشت: برای تحقق همراهی با امام حسین(ع) باید با سیدالشهداء(ع) همدل و همراه شد و خواست امام را بر دغدغه‌های شخصی مقدم داشت.

وی ادامه داد: هدف امام حسین (ع)  اصلاح دین امت پیامبر و دعوت مردم به اسلام راستین بود که به دلیل نبود معرفت در مردم آن زمان و عدم همراهی با امام محقق نشد، امروز هم باید در منابر بیشتر به دعوت امام(ع) به دین پرداخته شود و به ندا لبیک گفته شود، البته متاسفانه عده‌ای فقط تشنگی و زخم‌های امام را بیان کرده و از اصل اهداف سیدالشهدا (ع) غفلت می‌کنند.

استاد مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب، حبّ دنیا و عدم بصیرت را دو عامل جدایی انسان از حقیقت عنوان کرد و گفت: حبّ دنیا و زخارف آن و عدم شناخت زمان و نداشتن معرفت و بصیرت دینی دو عاملی هستند که انسان را از دستیابی به حقیقت و لبیک گفتن به دعوت امام باز می‌دارد و کوفیان این‌گونه از امام خود جدا شدند.

وی در ادامه به همراهی برخی افراد با امام علی (ع) و جدایی از امام حسین (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: عده‌ای در جنگ‌ها در کنار امام علی (ع) بودند، اما به دعوت سیدالشهدا (ع) لبیک نگفتند و حضرت را تنها گذاشتند و این نشان از ضعف ایمان است که این افراد نتوانستند کنار ولی معصوم (ع) باشد.

حجت الاسلام جباری در پایان گفت: در مواجه با حق و باطل راه سومی وجود ندارد و کسی که حق را همراهی نکند قطعا در اردوگاه باطل و در مقابل حق خواهد بود؛ امروز تنها «یا حسین» گفتن برای حضور در اردوگاه اباعبدالله(ع) کافی نیست و باید دل‌ها را حسینی کرده و در شادی و غم‌های اهل بیت در کنار آن‌ها بوده و آن‌ها را یاری کنیم.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha