جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید جلال صالحی

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از ارزش های اخلاقی دوره شده است، گفت: باید این ارزش های پاک و انسانی بار دیگر در جامعه اسلامی احیاء شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام  سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری شنبه شب در مراسم شب های ماه محرم که در امامزاده زین العابدین ساری برگزار شد، الهی بودن را فلسفه ماندگاری قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: نهضت عظیم حسینی با هیچ یک از اصول مادی زمانه سازگاری ندارد.

وی با بیان این که امام حسین(ع) در راه دین خدا قیام کرد و به شهادت رسید، افزود: سید و سالار شهیدان با قیام خود درس آزداگی، عزت، ایثار و ظلم ستیزی را به جهانیان آموخت.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که نهضت عاشورا سرشار از ارزش های انسانی، اخلاقی و دینی است، خاطرنشان کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای نشر و گسترش این ارزش های مهم در جامعه است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از ارزش های اخلاقی دوره شده است، بیان داشت: باید این ارزش های پاک و انسانی بار دیگر در جامعه اسلامی احیاء شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر جامعه ای به طور کلی از ارزش های انسانی، اخلاقی و دینی فاصله بگیرد با بحران مواجه خواهد شد، خاطرنشان کرد: جامعه ای که در آن ارزش ها و آرمان های حسینی حاکم باشد از همه موانع و مشکلات به راحتی عبور خواهد کرد.

وی با بیان این که امام حسین(ع) با قیام خود ارزش های فراموش شده را بار دیگر در جامعه اسلامی احیاء کرد، افزود: امروز ملت و نظام اسلامی در سایه همان ارزش ها به مردم و کشوری مقتدر و با عزت در سایر عرصه های تبدیل شده است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که فرهنگ حسینی کلید رفع همه مشکلات جامعه اسلامی است، گفت: اگر کسی به این فرهنگ ناب و اصیل تکیه کند رستگار وسعادتمند خواهد شد.

وی با بیان این که دوری از فرهنگ عاشورا موجب چیره شدن دشمن بر جامعه اسلامی خواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه دینی برای خنثی سازی توطئه های دشمن باید مشی حسینی را مورد نظر و توجه قرار دهد.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که ملت ایران در چهل سال اخیر همواره پرچم دار فرهنگ ناب حسینی بوده اند، گفت: مردم ما با تکیه بر همین فرهنگ اصیل در برابر بسیاری از توطئه ها و دشمنی ها ایستادند و پیروز شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha