شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رودان 1

حوزه/ امام جمعه بندرعباس با بیان این که عزاداری به معنای شرکت در حماسه شهدایی است که جان عزیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند، گفت: معنا و مفهوم عزاداری ها و سینه زنی ها این است که شما اعلام وفاداری می‌کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، در مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) که شب گذشته بعداز نماز و عشاء در امامزاده شاه قطب الدین شهرستان رودان برگزار شد، اظهار داشت: عاشورا بزرگترین و با ارزش ترین درس های انسانی را به بشریت را آموخت.

امام جمعه بندرعباس با بیان این که عزاداری به معنای شرکت در حماسه شهدایی است که جان عزیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند، ابراز داشت: معنا و مفهوم عزاداری ها و سینه زنی ها این است که شما اعلام وفاداری می‌کنید.

 وی با تاکید بر این که امروز ما مدیون ارزش های عاشورایی و عاشوراییان هستیم، ادامه داد: نگاهی گذرا و کوتاه به آنچه که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور عزیزمان اتفاق افتاد و منجر به پیروزی انقلاب شد، نقش عاشورا و  انرژی که مکتب عاشورایی به انقلاب اسلامی ایران بخشید، مشهود است. مردم ما با شعارهای حماسی حسین بن علی (ع) آمدند و انقلاب کردند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: اولین ماموریت ما احیای تمدن بزرگ و نوین اسلامی و بستر سازی ظهور امام زمان(عج) است و دنیا باید حسین (ع) را از دریچه شناخت مکتب عصر ظهور امام عصر (عج) بشناسد.

عبادی زاده در ادامه افزود: این روزها دشمنان اسلام و قرآن با تمام توان علیه ارزش های عاشورایی ایجاد شبهه می‌کنندو دلیل آن این است که از عاشورا می‌ترسند. آنها می‌دانند که این حرکت بالنده و ارزشمند می‌تواند دنیا را به لرزه درآورد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: فلسفه عزاداری‌ها این‌ است که ما به دنبال پیدا کردن راهی برای رسیدن به کمال و رساندن جهان به نقطه مطلوب خود از طریق سیدالشهدا(ع) هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: عاشورای ابی عبدالله (ع) می تواند دل های همه مستضعفان را به خود جلب کند و دنیای کفر را به چالش بکشد.
انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha